فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: برای ایام پیش رو ۴۸۰ تُن آرد سفارش و در اختیار نانوایان قرار گرفت و در حال حاضر کمبودی برای آرد نداریم.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ 25 February 2023

به گزارش تابناک تهران، محمد حیدری منش روز شنبه در حاشیه برگزاری شورای آرد و نان شهرستان فیروزکوه به خبرنگاران گفت: با توجه به افزایشی بودن جمعیت و به منظور تامین نیاز نانوایان در ماههای پایانی سال و تعطیلات نوروز سهیمه آرد در اختیار نانوایان قرار گرفت.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه هوشمند خرید نان همزمان با سایر نقاط کشور در این شهرستان اجرایی شده و دریافت سهمیه آرد نانوایان مبتنی بر فروش تعداد نان و تعداد کارت هایی است که در سامانه نانی نو استفاده می شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: روستاهای شهرستان در ایام نوروز افزایش جمعیت دارند و در این راستا اقداماتی برای راه اندازی و بهبود وضعیت نانوایی های روستایی در دست اقدام و اجرا است.

حیدری منش با اشاره به راه اندازی کارخانه آرد در شهرستان فیروزکوه توضیح داد: ظرفیت صنعتی خوبی در شهرستان داریم و تاسیس کارخانه آرد در شهرستان علاوه بر تامین آرد مورد نیاز شهرستان ایجاد زنجیره صنایع غذایی مرتبط را نیز به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهرستان فیروزکوه در مسیر مواصلاتی سه استان قرار دارد و راه اندازی کارخانه آرد نیاز شهرستان و مسافران را تامین خواهد کرد که در قالب اقدامات استانی تمشیت خواهد شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به برگزاری گشت های مشترک بازرسی با حضور دادستان و رئیس اتحادیه نانوایان، از اصناف و نانوایی های، توضیح داد: بررسی کیفیت نان عرضه شده، رعایت ساعات پخت، پرهیز از گران فروشی و کم فروشی به منظور مدیریت صحیح عرضه نان به طور مستمر برگزار می شود.

حیدری منش با اشاره به استفاده از سوخت جایگزین در نانوایی های شهرستان، اظهار داشت: برای استفاده از سوخت جایگزین توسط نانواییها اقدام شده است و در حال حاضر نانوایی مدیریت بحران که به طور سیار در روستاها و شهر فیروزکوه خدمات رسانی دارد از سوخت دو گانه و جایگزین استفاده می کند و برای جایگزینی سوخت برای سایر نانواییها برنامه ریزی شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهد تخلف در عرضه کالا و نان موارد تخلف را به شماره ۱۲۴ گزارش بدهند تا رسیدگی بشود.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار