رئیس اداره گاز شهرستان دماوند اعلام کرد: قطع گاز ۵۵۹ مشترک خوش‌نشین و ویلایی خالی از سکنه پرمصرف این شهرستان در دستور کار است.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 15 January 2023

به گزارش تابناک تهران، محسن زمانی روز یکشنبه در نشست فوق العاده هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دماوند با بیان اینکه بانک‌ها و ادارات باید برای صرفه‌جویی در مصرف گاز همکاری کنند، افزود: ۵۵۹ مشترک پرمصرف در این شهرستان خوش نشین و در مناطق ویلایی ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: عمده مصرف این مشترکان زمانی که در ویلا حاضر نیستند اما استخر و خانه گرم است که تذکرات لازم داده شده و در حال قطع گاز هستیم.

این مسئول اظهار داشت: با قطعی گاز ادارات شهرستان در روز چهارشنبه شاهد کاهش ۱۱۰ هزار مترمکعبی مصارف گاز شدیم؛ صرفه‌جویی حاصل از قطع بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب بود اما به علت زیاد بودن مصارف خانگی در این شب به ۲۰۰ هزار مترمکعب رسیده بود که تفاوت این صرفه جویی ۱۱۰ هزار مترمکعب شد.

وی ادامه داد: در برخی ادارات دمای هوا تا ۳۰ درجه نیز می‌رسید که متاسفانه بعد از ساعت اداری نیز اصلا دما را کاهش نمی‌دادند که تذکرات داده شده است.

فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: واحدهای تجاری بزرگی که در شهرستان فعال هستند که با توجه به تاکید استاندار مبنی بر قطعی گاز باید توسط اداره گاز نظارت شود.

رضا طاهرخانی افزود: برخی از واحدهای آموزشی علاوه بر مصوبه استان مجددا در حال فعالیت هستند لذا باید اداره گاز حتما ورود کرده و گاز آنها قطع شود؛ همچنین برخی از ادارات باوجود اعلام تعطیلی مجددا مصرف گاز دارند که لازم است گاز این ادارات حتما قطع شود.

این مسئول ادامه داد: در موضوع مصرف بهینه گاز در سطح ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت هیچ تعارفی نباید باشد و تا پایان وقت امروز گاز آنها باید قطع شده و گزارش ارائه شود.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در خصوص ویلانشینی و خوش نشینی بیشتر مالکان در حال حاضر ساکن ویلا نیستند اما موتورخانه‌هایشان روشن است و از گاز استفاده می‌کنند که در این رابطه همراهی خوبی از دادستان داشتیم و دستور قاطع صادر شده تا در این زمینه دستمان باز باشد.

طاهرخانی با بیان اینکه نیاز است اصناف و دیگر واحدها همراهی لازم برای مدیریت بهتر در شهرستان داشته باشند، گفت: آموزش و پرورش نیز باید آمادگی لازم برای برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها داشته باشد اما روزانه مبحث حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس اعلام خواهد شد.

وی افزود: مراکز درمانی در این ایام به صورت تمام وقت و با تمام ظرفیت آمادگی ارائه خدمات درمانی در سطح شهرستان را دارند.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه همه واحدهای نانوایی در ساعت کاری مشخص پخت و عرضه نان را دارند و در این زمینه هیچگونه تعطیلی نخواهیم داشت، افزود: هر نانوایی که در سطح شهر تعطیلی خودسرانه داشته باشد با آنها برخورد قانونی خواهیم داشت.

این مسئول یادآور شد: در تفکیک گاز سرایداری واحدهای آموزشی در سطح شهرستان باید حتما اداره گاز همراهی لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد تا در بحران‌های بعدی در این زمینه به مشکل برنخوریم.

 روز یکشنبه نشست فوق العاده هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دماوند به ریاست فرماندار برگزار و در این نشست مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی، صنعتی، ادارات و ویلا ها با توجه به سرمای هوا برای جلوگیری از بروز افت فشار ناشی از افزایش مصرف، ایجاد هماهنگی های لازم بین اعضای ستاد مدیریت بحران مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی در شهرستان جهت پیشگیری و اقدام به موقع در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مطرح شد و توسط مسئولان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار