فرماندار اسلامشهر گفت: برای تحقق بخشیدن به مصوبات سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به شهرستان اسلامشهر ۸ کارگروه تخصصی تشکیل و مصوبات پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 01 January 2023

به گزارش تابناک تهران، حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و اعضای هیئت دولت به شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: در راستای پیگیری و تحقق بخشی مصوبات سفر رئیس جمهور و وزرا به اسلامشهر و احصاء نظام مسائل و طرح آمایش سرزمینی اسلامشهر، ۸ کارگروه تخصصی تحول زیرساختی با دبیری مسئولین ادارات تشکیل شده و ریل گذاری مسائل و موضوعات شهرستان و رفع آنها آغاز می شود.

حبیبی افزود: این کارگروه ها در حوزه های سلامت، بهداشت و درمان، آموزش، راه و شهرسازی، کار و تعاون، جهاد کشاورزی، فرهنگی و ورزشی، نیروی انتظامی و مباحث مربوط به وزارت کشور و نهایتاً کارگروه مرکزی که موضوعات را رصد و با حضور نماینده مجلس، فرماندار و مسئولین ادارات ماهانه تشکیل و مسائل جمع بندی و نیازمندی ها رسیدگی و مباحث دیده نشده احصاء و پرداخته می شود.

فرماندار اسلامشهر با تقدیر از مسئولینی که در طول سالیان گذشته برای تحول زیرساخت‌های شهرستان تلاش کردند، تاکید کرد: نماینده مردم اسلامشهر در مجلس با رایزنی ها و جلسات کارشناسانه متعدد با وزرا و مدیران استانی، مباحثی که شاید کسی طی این سال ها جرأت ورود به آنها را هم نداشت، پیگیری و دنبال می کند.

وی گفت: در حوزه راه ها و حوزه آموزش و پرورش کارهای بسیار خوبی انجام شده که با جدیت و پیگیری های جهادی و مستمر صورت گرفته است، در بیشتر موارد کارها با روال اداری پیش نمی رود و به طول می‌انجامد، مسئولین ملی نباید به دلیل کم کاری برخی مسئولین شهرستانی زیر سوال بروند.

حبیبی با اشاره به اینکه مسئولین ادارات آمادگی بازدیدهای سرزده مجموعه فرمانداری را از اداره متبوع داشته باشند، تصریح کرد: کارگروه رصد نارضایتی های اجتماعی برای کاهش گلایه مندی ها و اعتراضات موجود مردم به ریاست معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تشکیل شده که ذیل جلسه شورای تامین است و در مورد موضوعات مختلف اجتماعی تدبیر می شود.

فرماندار اسلامشهر گفت: گسترش و توسعه میز خدمت در نماز های جمعه و نشست خدمت در مساجد با حضور مسئولین ادارات در کنار تحولات زیرساختی از موضوعات جاری است که باید مرتبا برگزار و مشکلات مردم رسیدگی و برطرف شود.

رفع مسائل کلان اسلامشهر با همدلی و هم افزایی مسئولین 

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و نظام مسائلی که به اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور ارائه شد، برخی مسائل و مشکلات که در شهرستان اسلامشهر طی سالیان گذشته مغفول مانده بودند را احصا و اولویت بندی کرده و در حضور مدیران ادارات توانستیم این موضوعات را روی ریل خودش قرار دهیم.

شریفیان افزود: پیرو سفر رئیس‌جمهور به اسلامشهر و با تصویب افزایش اعتبارات به این شهرستان، بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات حوزه درمان و حمل و نقل در آینده بسیار نزدیک به نتیجه خواهد رسید و امید داریم با هماهنگی و هم افزایی که در شهرستان بین دستگاه ها و مدیران وجود دارد، بتوانیم به ثمر بخشیدن این مصوبات مهم را سرعت دهیم.

وی با اشاره به اینکه  ۱۳۸ عنوان نظام مسائل در کل شهرستان احصا شده و جا دارد کامل تر و از زوایای مختلف بررسی شود، تاکید کرد: حل و رفع برخی موضوعات با توجه به کثرت جمعیت ، فضاهای زیرساختی و امکانات شهرستان اسلامشهر، عزم جدی و همت جهادی مسئولین شهرستانی، استانی و ملی را می طلبد، با همت و تلاش فرماندار اسلامشهر این رسیدگی‌ها دو چندان شده و با همکاری و تعامل مسئولین سرعت بیشتری هم پیدا کرده است.

نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۱۰ وزیر دولت مردمی به اسلامشهر سفر و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی کرده‌اند که تا بحال سابقه نداشته و تمامی وزرای دولت انقلابی هم برای حضور در این شهرستان آمادگی دارند، که می‌توان از این ظرفیت برای رفع موضوعات شهرستان به ویژه در حوزه اشتغال و صنعت بهره برد.

در این نشست مدیران ادارات آموزش و پرورش و راه وشهرسازی اسلامشهر با ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات حوزه خود اقدامات انجام شده و سفر وزیر وزرا و مدیران استانی به این شهرستان برای رفع کاهش مشکلات حوزه های تخصصی تحت امرشان را ارائه کرده و خواستار همکاری بیشتر دستگاه ها برای تسریع در روند اجرای طرح ها شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار