رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: سرای صنایع دستی با هدف عرضه مستقیم محصولات هنرمندان این شهرستان در محوطه برج آرامگاهی علاءالدوله ورامین افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 13 December 2022

محمدرضا تاجیک روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان ورامین از هنرمندان توانمندی در تولید محصولات و صنایع دستی برخوردار است که همواره برای عرضه محصولات خود به صورت مستقیم به علاقمندان با مشکل مواجه بودند.

وی افزود: با توجه به موقعیت برج تاریخی و آرامگاهی علاءالدوله که در مرکز شهر ورامین واقع شده و همواره مورد توجه گسترده گردشگران قرار دارد و با هماهنگی‌های به عمل آمده، محوطه این اثر مهم تاریخی به سرای صنایع دستی اختصاص داده شد تا از این به بعد، هنرمندان بتوانند آثار تولید شده خود را در معرض دید و فروش به عموم مردم قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این سرا در قالب ۱۷ غرفه و با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان فعال ورامینی برپا شده و محصولاتی از جمله گلیم، شیشه و آبگینه، سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی، تولیدات چرمی و چرم دوزی، صنایع چوبی، پیکره تراشی، زیورآلات سنتی در آن عرضه می‌شود.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین اضافه کرد: این نمایشگاه فصلی تا پایان فصل زمستان و اسفندماه امسال از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ شب آماده بازدید و خرید علاقمندان است.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی که دارای مجوزهای سه گانه کارگاه انفرادی، کاارگاه تولیدی و کارت شناسایی صنایع دستی هستند می توانند با مراجعه به دفتر میراث فرهنگی نسبت به تعیین نوبت برای حضور در این سرای صنایع دستی اقدام کنند.

تاجیک یادآور شد: هم اکنون سه هزار هنرمند شناسایی شده مستقیم و غیر مستقیم فعال در عرصه های مختلف در شهرستان ورامین فعالیت می کنند.

برج آرامگاهی علاءالدوله ورامین در ضلع جنوبی میدان امام خمینی (ره) مرکز شهرستان ورامین واقع شده است.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار