مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران از وعده رئیس جمهور به مردم رباط کریم برای ساخت ۲ ایستگاه مترو در این شهرستان در مناطق بازارک و رباط کریم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ 11 December 2022

وعده رئیس جمهور برای ساخت ۲ ایستگاه مترو در شهرستان رباط کریم

به گزارش تابناک تهران، مجتبی صادقی در این باره گفت: تزریق اعتبار جهت احداث تصفیه خانه و فاضلاب رباط کریم و بهره برداری و تکمیل این طرح مهم جهت سلامت مردم شهرستان، ایجاد ۲ ایستگاه در مسیر مترو تهران – پرند و سرعت و شتابدهی به طرح نهضت ملی مسکن در جنوب غرب استان در رباط کریم و پرند از مواردی بود که آیت الله رئیسی بر آنها تاکید ویژه داشت.

وی همچنین از لزوم اجرای مجتمع فرهنگی ورزشی در رباط کریم با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع مطروحه در شورای اداری شهرستان پرند بررسی شرایط شهرستان شدن با توجه به وضعیت، موقعیت و تقسیمات کشوری پرند بود که مورد درخواست ویژه مسئولان و مردم پرند در دستور کار قرار گرفت.

وی حضور رئیس جمهور طی ۲ نوبت در اسلامشهر و پرند طی آذر ماه جاری را رحمت و برکت برای ساکنان غرب استان برشمرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با تعامل و همدلی و تخصیص اعتبارات مناسب طرح ها رونق و جان تازه‌ای بگیرند.

شهرستان رباط کریم با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر با سه شهر پرند، رباط‌کریم و نصیرشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و یکی از قطب های صنعتی استان تهران است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در ادامه سفرهای خود به شهرستان های استان تهران روز پنجشنبه ۱۷ آذر ماه امسال به شهرستان رباط کریم در جنوب غرب تهران سفر کرد تا در بازدید نیم روزه تدابیر موثر و پرثمر برای رفع بسیاری از مشکلات مردم بیندیشد.

روند احداث خط متروی پرند از ۱۴ سال پیش آغاز شده و سالهاست مردم این شهر چشم انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند.

این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.

آیت الله دکتر رئیسی در جریان بازدید از این طرح؛ مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این طرح را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهرقدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر رفته بود و امروز به رباط‌کریم رفت؛ شهرستانی که در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در حاشیه اتوبان ساوه واقع شده است.

شهرستان رباط کریم در فاصلهٔ ۲۵ کیلومتری جنوب غربی از تهران قرار دارد.

منبع/پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار