رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اگر بخواهیم مسئله آلودگی هوا حل شود، باید به مسئله فرابخشی نگاه کنیم زیرا تمام دستگاه‌ها باید باهم و به کمک هم آمده تا این مورد رو به جلو حرکت کرده و حل شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 23 October 2022

به گزارش تابناک تهران، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بانوان کارآفرین شهرستان پردیس، در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های مجلس از بانوان کارآفرین، اظهار کرد: خوشحالیم که در شهرستان پردیس حضور خوب بانوان کارآفرین را مشاهده می کنیم و محصولات ارائه شده توسط این بانوان قابلیت توسعه در بازار و معرفی بیشتر را دارد.

وی گفت: طی صحبتی که با بخشدار مرکزی و معاونین فرماندار پردیس داشتیم اعلام کردیم که در پردیس حداقل نسبت به تبلیغات بیشتر در خصوص این نمایشگاه و ایجاد بازاری دائمی اقدام شود زیرا اینگونه نمایشگاه‌ها بسیار خوب و تاثیرگذار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: بحث بعدی نهادهای حمایتی مانند بنیاد برکت هستند که یکی از وظایف شان حمایت از بانوان کارآفرین است و در بسیاری از استان های کشور این حمایت ها توسط این بنیاد انجام می‌شود اما تهران به دلیل اینکه شهری برخوردار محسوب می شود از دریافت این حمایت‌ها کمترین بهره را می برد.

وی اضافه کرد: اولین اقدام بنده دعوت از بنیاد برکت در پردیس است تا در جمع نمایشگاهی خانم های کارآفرین حاضر شده و به توسعه کسب و کار آنها و رونق فروش شان بپردازند.

 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص اینکه به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و وارونگی هوا، افزایش آلاینده ها و همچنین عدم تعطیلی معادن و کارخانه ها در استان تهران و دیگر کلانشهرها را شاهد هستیم، ابراز کرد: اقدامات مجلس در حوزه آلودگی هوا فوق العاده و منحصر به فرد بوده و این را به عنوان مسئول این حوزه نمی گویم، بلکه به عنوان کارشناس اعلام می کنم.

وی بیان کرد: نظارت بر قانون هوای پاک در این مجلس به صورت کامل انجام و نقاط ضعف و قوت آن احصا شده است و بر نحوه اجرای قانون و اقدامات مجری که احتمالا از اجرای کار سر باز می زند رسیدگی و تمام گلوگاه های این قانون شناسایی، اعلام و راهکارهای مورد نیاز شناسایی شده‌اند.

رفیعی ادامه داد: برای اولین بار پس از پنج سال از عمر قانون هوای پاک، مجلس در بودجه ۱۴۰۱ ردیف مستقلی را برای قانون هوای پاک در نظر گرفته و تمام این موارد با پیگیری های مجلس صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس  اضافه کرد: امروز نیز پیگیر این مسائل هستیم و شخصاً مسئله را به صورت تخصصی پیگیری می کنم زیرا تحولی را در حوزه آلودگی هوا در راس برنامه ریزی دستگاههای اجرایی مشاهده کرده‌‌ام و طی صحبت‌هایی که با وزرای نیرو و نفت داشتم این مسائل مشهود بود.

وی تصریح کرد: حجم بسیار زیادی از آلودگی هوا از منابع ثابت به وجود می‌آید و نیروگاه‌ها در تهران از سوخت سنگین استفاده نمی کنند اما سوخت سنگین در نیروگاه های پیرامون تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

رفیعی افزود: استفاده از سوخت سنگین در نیروگاه‌های حاشیه تهران می‌تواند بر آلودگی این کلانشهر اثرگذاری داشته باشد اما بر این موضوع تاکید داریم که این مسئله در دیگر کلانشهرها نیز رعایت شود و نیروگاه‌ها در داخل شهرها از سوخت سنگین استفاده نکنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: خبر خوبی که وزیر نفت اعلام کرد این بود که پالایشگاه اصفهان ارتقاء پیدا کرده و به فناوری استفاده از گوگرد استاندارد دست پیدا کرده است و منتظریم افتتاحیه رسمی انجام و این گوگرد به خط تولید و توزیع برسد تا تمام نیروگاه ها از آن بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: بحث بعدی ما منابع متحرک است که به معادن شن و ماسه تهران مربوط و به حوزه وزارت صمت مرتبط است که صحبت هایی در این خصوص انجام شده اما حقیقتاً عملکردی را مشاهده نمی‌کنیم که در این حوزه قدم فعالی برداشته شود.

رفیعی تصریح کرد: اگر بخواهیم حقیقتاً مسئله آلودگی هوا حل شود، باید به مسئله فرابخشی نگاه کنیم زیرا تمام دستگاه‌ها باید باهم و به کمک هم آمده تا این مورد رو به جلو حرکت کرده و حل شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: در قانون هوای پاک ۲۸ دستگاه مسئولیت دارند و اگر یک بخشی کنار برود اثرات فعالیتهای مثبت بخش های دیگر نیز اثربخش نخواهد بود و لازم است وزارت صمت ورودی قوی در این حوزه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار