رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر ازابلاغ اخطاریه محیط زیستی به ۵۴ واحد آلاینده و جمع آوری ۵ واحد غیر مجاز طی پایش ۱۱۶واحد صنعتی و خدماتی در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 17 October 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست پایتخت، الهه بیگی گفت: طی گشت و پایش های زیست محیطی در تابستان امسال، کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره از ۷۳ خروجی سیستم تصفیه خانه فاضلاب و هوای خروجی دودکشهای واحد تولیدی، صنعتی وخدماتی نمونه برداری کردند.

وی با اشاره به اینکه در طی این مدت در مجموع ۱۱۶ واحد صنعتی و خدماتی مورد پایش قرار گرفتند که منجر به صدور ۵۴ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحد های آلاینده شد، افزود: در همین راستا، ۲۳ پرونده به مراجع قضایی به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی و تداوم آلودگی، ارجاع و مسئولان واحدهای متخلف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

بیگی تصریح کرد: در طی این مدت ۵ واحد غیر مجاز جمع آوری و ۸ حکم قضایی اخذ شد که منجر به پلمپ دو واحد آبکاری غیر مجاز و تخریب تعدادی کوره های زغالگیری سنتی شد .

وی خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری، با اجرای ۲۳ طرح در زمینه احداث و بهره برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی موافقت نامه محیط زیستی صادر شده و تنها با ۴ تقاضا به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی مخالفت شده است .

پلمب بخش های آلاینده یک واحد شستشو و تفکیک ذغال سنگ در ملارد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد نیز گفت:این واحد غیرمجاز در زمینه شستشو و تفکیک ذغال سنگ فعالیت داشت که به دلیل فعالیت غیر اصولی و آلاینده موجبات آلودگی محیط زیست و شکایات مردمی را فراهم کرده بود.

به گفته مهناز مدیریان، علیرغم اعطای مهلت مناسب و پیگیری های به عمل آمده، به دلیل تداوم فعالیت غیراصولی و آلاینده واحد مذکور، این اداره به استناد قوانین و مقررات زیست محیطی نسبت به جلوگیری از بخش های آلاینده این واحد اقدام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار