مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 3 هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین استان قم پذیرش می‌شود درحالی‌که ما در این قرارگاه ظرفیت پذیرش روزانه 15 هزار زائر را داریم.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 14 September 2022

به گزارش تابناک، مهدی قربانی‌کرم  مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم طی سخنانی بیان کرد: تا روز گذشته ۳۳ هزار و ۲۲ زائر در قرارگاه اربعین قم پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۲۰ نفر از آقایان و ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان هستند.

وی افزود: از بین آمار کلی زائران پذیرش شده ۳۱ هزار و ۳۹۲ زائر ایرانی و زائران غیر ایرانی هزار و ۶۳۰ نفر از 3 کشور افغانستان، هند و پاکستان هستند و طی ۱۰ روزی که قرارگاه برپا شده بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذا میان زائران توزیع شده است.

قربانی‌کرم تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که روز‌های منتهی به اربعین تعداد زائران ما در قم افزایش یابد، با توجه به اعلام وزارت کشور تعداد زیادی از زائرانی که از کشور خارج شده‌اند همچنان در عراق هستند و به همین‌خاطر یقین داریم طی روز‌های آینده با تراکم زائران در قم مواجه می‌شویم.

 مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم عنوان کرد: میانگین پذیرش روزانه زائران حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر است؛ ما قبلا هم اعلام کردیم که امسال ظرفیت خوبی برای اسکان و پذیرایی از زائران داریم و در حال حاضر آماده پذیرش روزانه ۱۵ هزار زائر هستیم.

وی در خصوص اینکه چه اقداماتی برای اطلاع‌رسانی زائران از وجود موکب در مسجد جمکران انجام شده؛ اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های مختلفی مثل شهرداری قم انجام داده‌ایم مقرر شده در ورودی شهر‌ بنرهای اطلاع‌رسانی نصب شود، همچنین با پیگیر‌هایی که انجام دادیم مخابرات استان قم با همکاری اپراتور همراه اول، پیامک‌هایی با محتوای راهنمای زائر و آگاه‌سازی زائران برای آن‌ها ارسال می‌کند.

قربانی‌کرم با اشاره به پیگیری استاندار قم از وضعیت قرارگاه گفت: از استاندار قم بسیار ممنونیم که مرتب و روزانه وضعیت قرارگاه را پیگیری می‌کند و تا به حال ۳ بار از قرارگاه مردمی اربعین قم بازدید کرده است، امسال همه دستگاه‌ها پای کار هستند و همکاری خوبی انجام داده‌اند.

وی افزود: یکی از اهداف ما برای برپا کردن موکب در استان این بود که زائران دیگر برای اسکان در کنار پیاده‌رو‌های خیابان‌ها و یا حیاط حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران مراجعه نکنند، همچنان در برخی اوقات در بحث اطلاع‌رسانی به زائر کم‌کاری شده است و من این را در جلسات مختلف با حضور استاندار گفته‌‌ام ولی قولی که دادند مبنی بر این است که فعالیت‌های خود را افزایش دهند تا زائران در خیابان سر در گم نباشند.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم ابراز کرد: زائران عزیز امام حسین (ع) به محض ورود به قم می‌توانند با مراجعه به شبستان امام حسن عسکری (ع) کار پذیرش خود را در کمتر از ۲ دقیقه انجام دهند و برای استراحت و پذیرایی داخل شبستان مستقر شوند،  زائران سیدالشهداء(ع) می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین، به سایت http://hikarbala.ir و آدرس hikarbala@ در پیام‌رسان ایتا و تلگرام مراجعه کنند.

وی افزود: از خیرین عزیز تقاضا داریم مانند روز‌های گذشته ما را در این کار بزرگ تنها نگذارند و حمایت بیشتری داشته باشند

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار