همزمان با هفته دولت؛
همزمان با هفته دولت ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و اشتغالزایی در قالب ۶۷ پروژه در هفته دولت در شهرستان ورامین با حضور مسئولان کلنگ زنی و افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 30 August 2022

به گزارش تابناک تهران، در شهرستان ورامین در هفته دولت ۶۷ پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۳۱/۵ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح گردید.

در حوزه کشاورزی ۱۰ پروژه شاخص شهرستان ورامین که شامل کارخانه محصولات لبنی ، پروژه آبیاری تحت فشار ۲۰۳ هکتاری، ۴ واحد گلخانه سبزی و صیفی که جمعا به مساحت ۸.۶ هکتار است و گلخانه ۷ هزار مترمربعی شرکت جوانه سبز آسیا با سیستم کنترل اقلیم و بازچرخانی آب افتتاح شد.

در حوزه امنیت با حضور استاندار تهران و جمعی دیگر از مسئولان طرح الحاق ۸۰ دستگاه خودرو و موتور به ناوگان خودرویی و موتوری نیروی انتظامی شرق استان تهران رونمایی شد که این اقدام گامی بلند در راستای تامین زیرساخت ها و تجهیزات فراجا در شرق استان تهران است. 

همچنین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ، کلنگ احداث کلانتری ۱۴ خیرآباد با بودجه ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان بر زمین خورد . احداث کلانتری خیرآباد ورامین در دو طبقه به متراژ ۸۰۰ متر با بودجه بالغ بر یک میلیارد تومان آغاز شده است و به گفته مسئولان تا یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. استقرار کلانتری خیرآباد یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه خیرآباد بود که در سالهای گذشته انعکاس داده می شود . پس از این مطالبات مسئولان شهرستان ورامین با اتحاد و همدلی نسبت به تامین زمین برای احداث این کلانتری اقدام کردند که شهرداری زمینی را تامین نمود و احداث کلانتری پیگیری شد.

در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ، ۷ پروژه اشتغالزایی به بهره برداری رسید که مجموع این پروژه ها ، ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریالی دارند.

دو پروژه که از پروژه های شاخص هفته دولت در شهرستان ورامین به حساب می آید با حضور منصوری استاندار تهران به بهره برداری رسید ، کارخانه تولید چسب کاشی و سرامیک که به‌ عنوان بزرگ ترین کارخانه شهرک صنعتی در ورامین در زمینی به مساحت ۶هزار و ۵۰۰ متر مربع از شعاع ۱۲۰ و با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد تومان، با ایجاد اشتغال زایی برای ۲۰ نفر و با ظرفیت تولید ۱۵۸۴۰ تن در سال دارد ، افتتاح شد.

همچنین در ادامه بازدید ها با حضور منصوری استاندار تهران فاز دوم کارخانه تولید فروسیلیس پایین و فرومنگز کربن مورد بهره‌برداری قرار گرفت که دو تبعه هندی مدیر این کارخانه هستند ‌. شرکت تولیدی فروسیلیس باسیلیکون پایین و فرومنگز کربن دار که در راستای مواد اولیه فولادسازی فعالیت می‌کند این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع و با اعتبار هزار میلیارد ریال با ظرفیت ۳۷۵۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر در شهرک صنعتی سالاریه افتتاح شد.

در حوزه میراث فرهنگی ۷ پروژه به ارزش ۵۹ میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری رسید

در حوزه راهداری ، اجرای نیوجرسی محور ورامین - آبباریک ، احداث محور روستایی رستم آباد و اصلاح هندسی میدان رستم آباد و بهسازی روکش آسفالت محور حصار گلی قلعه‌ خواجه از پروژه هایی هست که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

تامین روشنایی کمربندی شمالی ورامین به طول کیلومتر و آسفالت مکانیزه معابر سطح شهر با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال ، از دیگر پروژه های عمرانی در سطح شهرستان ورامین در دولت سیزدهم است.

در حوزه اداره برق ، ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که گامی بلند در راستای تأمین زیر ساخت های برق در سطح شهرستان است .

تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت دولت سیزدهم است

مجید درویشی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه‌ شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه کاره زیرساختی و تاثیر گذار که بتواند به طور مستقیم بر افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان موثر باشد در اولویت دولت است و به آن توجه ویژه ای دارد. 

وی افزود : به لطف خداوند متعال و با حمایت های استاندار تهران ، ۳۱/۵ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و اشتغالزایی در قالب ۶۷ پروژه در هفته دولت شهرستان ورامین افتتاح خواهد شد.

فرماندار ویژه ورامین خاطر نشان کرد :این پروژه‌ها در حوزه های جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، منابع طبیعی ، دهیاری‌ها ، بخشداری، صنعت، معدن و تجارت ، برق منطقه‌ای، راهداری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری است.

درویشی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۷۵۱ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برخی پروژه ها گفت : اجرای نیوجرسی محور آبباریک ، تامین روشنایی کمربندی شمالی ورامین ، تبدیل شبکه‌ سیمی به کابل خودنگهدار نقاط مختلف شهر ورامین ، بخش مرکزی و بخش جوادآباد ، زیرسازی و آسفالت معابر روستایی از جمله روستای جعفر آباد اخوان ، یوسف آباد و حصار گلی و همچنین تامین روشنایی جاده مواصلاتی محمد آباد عربها به پیشوا بخشی از این پروژه های عمرانی است.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار