وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های احداث شده جنوب غرب تهران دارای سیستم مدرن است، گفت: برخی از این تصفیه‌خانه‌ها تکمیل و برخی نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 28 August 2022

به گزارش تابناک تهران، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفری یکروزه به شهرستان اسلامشهر از نزدیک با مشکلات و مسائل این شهرستان در رابطه با حوزه وزارت نیرو آشنا شد.

بازدید از پست برق 400 کیلووات فیروزبهرام، بازدید از تصفیه‌خانه فیروزبهرام، بازدید از شهرک امام حسین (ع)، بازدید از تصفیه خانه واوان از جمله برنامه‌های وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به شهرستان اسلامشهر بود.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر گفت: شهرستان اسلامشهر سرشار از مردم ولایتمدار و انقلابی است و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد حضور و رشادت‌های مردم این شهرستان بوده‌ایم و قدردان آنها هستیم. کارهای زیادی در حوزه آب و برق و فاضلاب در این شهرستان وجود دارد که ما باید انجام دهیم.

وزیر نیرو گفت:‌ با همکاران خود در ادارات آب و برق جلسه‌ای داشتیم که برای حل مسائل مختلف،‌ پیشنهادهایی مطرح شد که ان‌شاالله در دستور کار قرار خواهد گرفت که از جمله آنها اصلاح زیرساخت‌های برق و آبی است که فرسوده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت زیرساخت‌های حوزه برق و اصلاح شبکه‌های فرسوده و بهسازی و به روزرسانی برخی پست‌های فشار قوی برق که باعث تقویت شبکه و ارتقای برق‌رسانی از نظر کمی و کیفی در این حوزه می‌شود، اقدامات مناسبی انجام و اعتبارات مورد نیاز تخصیص و تامین می‌شود.

محرابیان گفت: برای تأمین آب پایدار ما نیاز داریم تا در بخشی از مناطق شهرستان، مخازن آبی برای تعادل‌بخشی و تاب آوری مناطق درنظر گرفته شود که برای انتقال آب به این شهرستان نیز منابع آبی خوبی در دسترس است که این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته شده و ان‌شا‌الله پیگیری می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما علاقه‌مندیم تا با پیگیری همکاران خود در اسلامشهر به قول‌هایی که در این سفر داده شده در اسرع وقت جامعه عمل بپوشانیم.

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: ضمن عرض تبریک هفته دولت به وزیر نیرو جناب آقای محرابیان و همه کابینه دولت سیزدهم باید بگویم که ساخت نیروگاه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عملاً انجام نگرفت اما در دولت سیزدهم با زحمات جناب وزیر، کمترین قطعی برق را داشتیم.

وی تأکید‌ کرد: مشکلات شهرستان اسلامشهر را به دولت و شخص رئیس‌جمهور ارائه کردیم و انشاالله با دستورات جناب وزیر و پیگیری‌های ایشان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

محرابیان» همچنین در پایان سفر خود به غرب تهران و در حاشیه نشست شورای اداری اسلامشهر، با اشاره به طرح‌های به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در شهرستان اسلامشهر مواردی از جمله تقویت زیرساخت‌های برق، اصلاح شبکه و نوسازی بخشی از شبکه برق این شهرستان را پیگیری کردیم.

​وی در رابطه با موضوع فاضلاب این شهرستان اضافه کرد: تصفیه‌خانه‌ای در این شهر احداث شده که به صورت نیمه تمام بوده که بخشی از فاضلاب شهرستان را دریافت و پساب آن برای مصارف کشاورزی و صنعت منتقل خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به قانون بودجه سال 1401، گفت: در بند 3 تبصره هشتم قانون بودجه، اجازه داده شده برای مصارف مختلف به ویژه مصرف صنعت، آب پساب را بازتخصیص کرده و جایگزین آب‌های سطحی کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه تصفیه‌خانه‌های احداث شده جنوب غرب تهران دارای سیستم مدرن است، ادامه داد: برخی از این تصفیه‌خانه‌ها تکمیل و برخی نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور تکمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار