یکی از نیروهای پایانه مرزی مهران 320 میلیون تومان پول زائر را که در یک کیف دستی پیدا کرده بود به صاحبش بازگرداند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 31 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ در دنیای پر از اخبار اختلاس، دزدی و تجاوز می‌توان اخبار امید بخش هم شنید و مخابره کرد تا فراموش نکنیم برای خوب بودن خودت باید خوب باشی و قید زمان و مکان نمی‌تواند توجیهی برای بد بودن‌ها باشد.

هستند آدمایی که حتی یک لقمه حرام نیز از گلویشان پایین نمی‌رود، در روزهای خبرهای تلخ و سیاه انسان به انسانیت امید دارد از مهربانی با حیوانات تا کمک به معیشت همنوعان و امانتداری در امانت.

دو هفته پیش یکی از نیروهای پایانه مرزی مهران کیف دستی کوچکی حاوی مبلغ زیادی پول پیدا می‌کند؛ جعفر مکرمی گفت: در حین کار در پایانه متوجه کیف دستی کوچکی شدم که پس از تلاش برای پیدا کردن صاحبش ناکام ماندم. 

وی ادامه داد: به علت شلوغی در مرز مهران و حجم عظیم ترددها به جا ماندن کیف و ساک دور از انتظار نیست. 

مکرمی بیان داشت: آن روز مثل همیشه مشغول کار بودم و در پایانه مرزی یک کیف دستی را پیدا کردم و پس از پرس و جو از اطرافیان و موفق نشدن در پیدا کردن صاحب کیف، کیف را باز کرده بدون توجه به پول‌های داخل کیف پاسپورت یک زائر پاکستانی را دیدم و به سراغ مسافران پاکستانی رفتم که در حین برگشتن با خودم فکر کردم که به همان جای قبلی برگردم شاید صاحب کیف به آن جا سر بزند. 

وی ادامه داد: در مسیر برگشت متوجه یک مسافر پاکستانی شدم که در حال جستجو بود که با دادن آدرس دقیق کیف، کیف را به او تحویل داده و مبلغی به عنوان مژدگانی به من داد که من آن را قبول نکردم. 

مکرمی در پاسخ به سوال خبرنگار که علت نپذیرفتن مژدگانی چه بوده گفت: سال‌ها است که به زوار امام حسین (ع) خدمت دهی میکنم نه تنها من بلکه تمام افرادی که در پایانه مشغول به فعالیت هستند همانند من آثار خدمات رسانی به زوار سیدالشهدا (ع) را در زندگی خود دیده‌اند.

نیروی سازمان راهداری پایانه مرزی مهران تصریح کرد: وجود مشکلات در زندگی من و بقیه امری بدیهی است ولی آثار توجه به امام حسین (ع) در زندگی من نمایان‌تر بوده و از خادم حسین جز برگرداندن پول به صاحبش انتظاری دیگر نباید داشت.

مکرمی گفت: بعدها از همکارانم شنیده‌ام که کیف مرد پاکستانی حاوی ۳۲۰ میلیون تومان پول، به جز پول نقد ایرانی و عراقی و پاکستانی داخل کیف بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: همکاران من به مهندس که از مسئولین پایانه است موضوع را اطلاع داده و قول تقدیر از بنده را به دوستان داده‌اند.

هر جا که نام حسین باشد آبادانی معرفت و انسانیت تمام و کمال معنا خواهد یافت؛ خادم امام حسین (ع) بودند و سال‌ها به زوار حسین خدمات دهی کردند یعنی با وجود تمام مشکلات انسانیت خود را حفظ کنی و سربلند از آزمون الهی بیرون بیاید./ح

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار