امام جمعه موقت ورامین گفت: با توجه به فرسوده بودن ساختمان دادگستری ورامین، این شهرستان به احداث یک مجتمع قضایی مناسب و در خور شأن مردم نیاز دارد که امیدواریم در سایه همدلی و همراهی تمام مسئولان این امر نیز محقق شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 25 June 2022

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز شنبه در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ورامین که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردم از دستگاه قضا که تا کنون به درستی محقق شده، پیشگیری و برخورد قاطع با جرائم است تا فضای جامعه برای هنجار شکنان و مجرمین ناامن شود.
وی افزود: هر چند که اقدامات ارزنده‌ای در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم صورت گرفته ولی لازم است تا در خصوص معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات مؤثری با پشتیبانی دستگاه قضا صورت گیرد تا اثربخشی آن به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.
این مسئول تاکید کرد: کوتاهی دستگاه‌ها در مقابله با معضلات اجتماعی قابل قبول نیست و همه موظفند تا به وظایف سازمانی خود به درستی عمل کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و یاران باوفای ایشان خاطرنشان کرد: انتظار جامعه از دستگاه قضا اجرای عدالت، دفاع از حقوق مظلومان و مبارزه با متعدیان به حقوق فردی و اجتماعی است که امیدواریم در سایه تلاش و همت مسئولان دستگا قضا این امر به طور کامل محقق شود.
دادستان عمومی و انقلاب ورامین نیز در این جلسه گفت: در رسیدگی به پرونده‌های قضایی هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.
علیرضا شمس اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی، موجودی پرونده ها از نظر کیفیت و کمیت و رضایت مندی مردم در حقوق شهروندی در استان تهران، این مجموعه قضایی جزو برترین‌های استان تهران است.
وی افزود: سال گذشته ۳۲ هزار و ۲۹۶ پرونده به دادسرای ورامین وارد شد و در این مدت، ۳۳ هزار و ۸۰۹ پرونده بررسی و از دادسرا خارج شده ضمن این که با تلاش‌های صورت گرفته، ۲۳ درصد از یکهزار و ۵۰۰ فقره پرونده موجود در دادسرا کاهش یافته است.

این مسئول کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی سریع و دقیق ، حبس زدایی در پرونده‌های کم اهمیت و برخورد قاطع با جرایم خشن و مجرمین حرفه ایی، تسریع در رسیدگی پرونده‌های زندانی‌دار، تسریع در رسیدگی پرونده‌های مسن و توجه به مسئله صلح و سازش در شورای حل اختلاف را اولویت دادسرای ورامین بر اساس سیاست‌های قوه قضائیه اعلام کرد.
در پایان این جلسه دادستان عمومی و انقلاب با همراهی امام جمعه موقت از نزدیک با مردم دیدار داشته و مشکلات آنان را در حوزه‌های مختلف بررسی کردند.
اول تا هفتم تیر به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار