شهرری - مدیر امور آب و فاضلاب باقرشهر از توابع شهرستان ری از تلاش برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهر با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 24 May 2022

شبکه توزیع آب باقرشهر شهرستان ری اصلاح و بازسازی شد

به گزارش تابناک تهران، مسلم سلطانیان با اشاره به محدودیت شدید منابع آبی در جنوب تهران و لزوم آمادگی کامل و توجه به اصلاح و بازسازی شبکه و مدیریت تامین و توزیع آب گفت:به منظور جلوگیری از برگشت آب و وارد شدن فشار زیاد به ایستگاه پمپاژ، یک دستگاه شیر یک‌طرفه ۱۵۰ میلی متری و شیرتخلیه هوای ۸۰ میلی متری در مخزن مجتمع امام خمینی (ره) نصب شد.

وی ادامه داد: این عملیات از ساعت ۲ بامداد با تعویض و نصب شیر یک طرفه آغاز شد و سپس به منظور کنترل فشار آب برگشتی، شیر تخلیه هوا در کنار مخزن نصب شد.
سلطانیان افزود: با توجه به ایجاد نقص فنی و خرابی پمپ فشار قوی خطی مخزن هوایی روستای عظیم آباد، با همکاری واحد برق معاونت توسعه و بهره برداری آبفای منطقه ۶ تهران، گروه تعمیر و نگهداری با سرعت خود را به محل حادثه رساندند و پمب معیوب در کمترین زمان ممکن تعمیر شد.
این مسئول مانور شیر خط های روستای عظیم آباد توسط نیروهای بهره‌برداری امور آبفای باقرشهر بدون قطعی آب را از دیگر اقدامات انجام شده در این عملیات تعمیر و نگهداری شبکه عنوان و خاطرنشان کرد: در جهت ارتقای کمی و کیفی آب روستاهای زیر پوش، طرح حذف برخی از ناخالصی ها و املاح سنگین از چاه های آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب باقرشهر، مرحله نخست این طرح در چاه شماره یک گلحصار به اجرا در آمده است و به زودی با اجرای این طرح در چاه های شماره ۲ و سه، شاهد ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی خواهیم بود.

باقرشهر یکی از شهرهای حاشیه ای شهر تهران هست که در محور ارتباطی تهران قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع شده است.
امور آبفای باقرشهر شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران، به ۱۵ هزار و ۷۰۰ مشترک آب شهری و روستایی با جمعیتی بالغ بر ۱۳۶ هزار نفر در جنوب شهرستان ری خدمات رسانی می کند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار