اداره کل هواشناسی استان تهران، اعلام کرد: از عصر امروز چهارشنبه (۱۸ اسفند) تا روز جمعه (۲۰ اسفند) بارش باران و برف، وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 09 March 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از اداره کل هواشناسی پایتخت، بر این اساس، لغزندگی معابر، آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در بعضی معابر شهری بویژه در نواحی شمالی استان، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، خطر رعدوبرق و صاعقه و بارش تگرگ در نقاط مستعد، احتمال محدودیت تردد در بعضی راه ها به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی مورد انتظار است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران، به احتیاط در تردد درون شهری و پرهیز از مسافرت های بین شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در گذر از بخش های کوهستانی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی هشدار داد.

این گزارش حاکیست، برای روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه وزش باد شدید بویژه در نیمه جنوبی مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، ورامین با ۱۷ درجه و آبعلی با منفی چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار