مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران:
نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: تکمیل و راه‌اندازی بخش‌های توسعه‌ای یک شرکت فعال در حوزه تجهیزات پرورش آبزیان برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 11 February 2022

به گزارش تابناک تهران، فرزانه دهنادی در حاشیه بازدید از یک شرکت پرورشی و تحقیقاتی، تولید کننده آکواریوم و تجهیزات مرتبط و پرورش آبزیان در شهرستان اسلامشهر اعلام کرد: طرح توسعه این شرکت با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت آکواریوم و پرورش آبزیان اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با یادآوری اینکه بخش خصوصی برای راه اندازی این واحد صنعتی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، افزود: تکمیل و راه اندازی همه واحدهای این پروژه می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه، توسعه پایدار و تامین نهاده های کشاورزی در کشور داشته باشد.

دهنادی اظهار داشت: در صورت حمایت دولت از طریق بانکها و پرداخت تسهیلات، می توان امیدوار بود این طرح در مدت زمان کوتاهی تکمیل و به طور کامل راه اندازی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: محصولات تولیدی این شرکت هم اکنون به کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان صادر می شود و با بهره برداری از بقیه واحدها و طرح توسعه آن، صادرات این شرکت از محل تولید ماهی و گیاهان زینتی، آکواریوم و تجهیزات مرتبط، به ۲ میلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت.

این شرکت پرورشی و تحقیقاتی در فضای کارگاهی بالغ بر ۲۶ هزار مترمربع در منطقه احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر واقع شده و در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان فعالیت می‌کند.

این شرکت از پروژه های قرار گرفته در فهرست تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به شمار می رود که برای تکمیل و بهره برداری از آن نیازمند ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات است. در تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی مبلغ ۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای استان‌ها در نظر گرفته شده است که از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید به منظور سرمایه‌گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی با تأکید بر فعالیت‌ها و زنجیره تولید و تأمین کالاهای اساسی و راهبردی با سازوکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانک و با نرخ ترجیحی تخصیص می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار