استاندار تهران در بازدید از پروژه‌های شهرستان با بیان اینکه پروژها باید مطابق زمان بندی اجرا شود در خصوص استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتر تهران گفت: قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران عامل استقرار بی‌نظم و ضابطه صنایع و در نتیجه ایجاد لکه‌های صنعتی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 13 December 2021

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری استاندار تهران در سفر خود به اسلامشهر و در بازید از کارخانه کفش حیدری در چهاردانگه و پروژه مترو اسلامشهراظهار کرد: کارهای بزرگی در شهرستان اسلامشهر شروع شده است که پروژه مترو اسلامشهر جز پروژه های فاخر، زنده و پیش‌رونده استان تهران است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه‌های شهرستان می‌بایست بازدیدهای تخصصی و نشست های بررسی و ارائه راهکار انجام شود، گفت: برخی موارد مثل کشاورزی و صنعت مشکلات عمومی استان است که دارد پیگیری می شود.

استاندار تهران افزود: قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران به جای اینکه قانونی باشد برای عدم استقرار صنایع در محدوده شهری، عامل استقرار بی‌نظم و ضابطه صنایع و در نتیجه ایجاد لکه‌های صنعتی شده است.

منصور با بیان اینکه برخی مشکلاتی مثل عوارض ۸۰ درصدی برای تغییر کاربری برخی از زمین ها باید در سطح دولت و مجلس حل بشود، افزود: برای مثال شخصی مالک زمین است و به او می‌گویند ۸۰ درصد ارزش زمینت را باید عوارض بدهی، و بعد تازه اجازه بدهند بنایی بسازد و به چندین جای دیگر عوارض بدهد تا به تولید برسد، خب طرف می گوید زمینم در حالت عادی بخاطر تورم روز به روز ارزش افزوده می آورد لذا با این همه عوارض به سمت تولید نمی‌آید.

وی در خصوص پروژه های عمرانی شهرستان اسلامشهر افزود: پروژه ها باید طبق زمان بندی اجرا دقیقا پیش برود، و ما هم هر جایی که لازم باشد چه از لحاظ تامین منابع و چه از لحاظ حل اختلافات بین دستگاه ها کمک خواهیم کرد.

قفوی در خصوص تامین مالی پروژه‌ها نیز گفت: یک توافق بالادستی نیز داریم که طی آن بتوانیم ۱۰ الی ۱۵ پروژه استان را در قالب یک بسته و قرار داد با قرارگاه خاتم با بودجه ملی نفت تهاتر کنیم، که در این قالب می‌توانیم چند پروژه اسلامشهر مثل کمربندی جنوبی را نیز در آن بیاوریم.

منصوری در انتها با بیان اینکه شهرستان های استان تهران دچار مشکلات زیادی هستند، خاطر نشان کرد: شهرستان های ما فقط اسمش شهرستان است ولی هر کدام یک استان‌اند، برای مثال چهاردانگه یک بخش ذیل شهرستان است اما جمعیتش از خیلی از شهرستان های بزرگ استان های دیگر بیشتر است و همچنین صنایعش به اندازه برخی استان هاست ولی امکاناتش بعضا در اندازه یک بخش نیست.

لازم به ذکر است در این بازدید حمیدی شهردار اسلامشهر، گورابی معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر، خزایی رئیس شورای شهر چهاردانگه و حیدری بخشدار چهاردانگه به بیان برنامه ها و مشکلات شهرستان اسلامشهر پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار