رئیس پلیس فتای قم نسبت به کلاهبرداری اینترنتی از طریق سایت‌های دیوار و شیپور هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 12 November 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای قم با اشاره به این که سایت‌های خرید و فروش "دیوار و شیپور " محل کلاهبرداری برخی از افراد سودجو شده است، گفت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه و یا بیعانه حتماً کالا را رویت کنند و مطمئن شوند که کالای خریداری شده وجود دارد و برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

او افزود: این افراد با ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس و کالا‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر ازعرف بازار ارائه کرده و با وسوسه و جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبلغ، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

سرهنگ موالی با اشاره به طمع و فرصت طلبی بیش از حد برخی افراد برای خرید کالا و اجناس ارزان قیمت ادامه داد: کاربران و شهروندان هنگام مراجعه به سایت دیوار و سایت‌های مشابه به راحتی به تبلیغات فریبانه اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنید و معامله را حتماً حضوری انجام دهند، زیرا ممکن است کالای خریداری شده دزدی باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس نو و دست دوم در سایت‌های خرید و فروش در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان در پایان عنوان کرد: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند با ترفند‌های مختلف طعمه خود را به دام بیندازند؛ بنابراین لازم است در انجام معاملات صرفاً به ظواهر و ادعا‌های آنان اکتفا نکنید و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق ۱۱۰ اعلام نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار