معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر اهمیت قرارگاه عملیاتی خدمات اجتماعی که به تازگی در پایتخت آغاز به کار کرده است، گفت: این قرارگاه با هدف آسیب‌شناسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و تبیین نقشه راه باید در شمیرانات و دیگر شهرستان‌های استان نیز ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 08 November 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، سید عباس جوهری در پنجمین جلسه منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران ویژه شمیران، لواسانات، رودبارقصران و کن که در لواسان برگزار شد، اظهار داشت: با توحه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تصمیمات باید جدی‌تر، جزئی‌تر و عملیاتی‌تر باشد اما آنچه شاهد هستیم تصمیمات کلی است‌.

وی افزود: مساله اصلی تبیین مسائل فرهنگی و نقشه راه است؛ مسئولان باید برای محافظت از فرهنگ و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم‌افزایی داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر نقش موثر مردم در مرتفع‌سازی مشکلات، خاطرنشان کرد: مسئولان باید اقدامات خود را بر پایه مردم محوری پیش ببرند و از مشارکت آن‌ها استفاده کنند.

جوهری بیان داشت: دولت مردمی نیازمند مدیرانی‌ است که شبانه‌روزی و جهادی در راستای حل مشکلات و دغدغه مردم کار کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران نیز در این جلسه بیان داشت: مهم‌ترین مساله مناطق شمیرانات و کن، گردشگری به شمار می‌آید که باید به سرعت برای آن برنامه‌ریزی شود تا از هجوم فرهنگ‌های متفاوت و مشکلاتی که به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب با جمعیت مسافران به وجود می‌آید پیشگیری شود.

حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد ادامه داد: شوراهای اسلامی نیز اگر قانونمند کار کنند، نقش بسیار اثربخش و تعیین‌کننده‌ای خواهند داشت.

دادستان لواسانات نیز در این جلسه اظهار داشت: وظیفه ما به نمایندگی قوه قضائیه اقدامات سلبی و برخورد قاطع و جدی با فساد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که از ابتدا در دستور کار داشته‌ایم؛ در واقع کار ما اقدام فرهنگی نیست.

عباس نوروزی یادآور شد: با انسداد جاده‌های دسترسی به لواسان در تاسوعا و عاشورای حسینی از ورود هفت هزار گردشگر جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: نباید در جلسات به شمارش معضلات بپردازیم، مشکلات باید مصداقی مطرح شوند، مسئولان هماهنگ و متمرکز باشند و در نهایت گزارش دهند تا به نتیجه برسیم.

فرماندار شمیرانات اعلام کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در این منطقه واکسینه شده اند و در مجموع ۸۶۱ هزار نفر در شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سید مهدی ساداتی با اشاره به اینکه جمعیت لواسان متغیر است اظهار داشت: اواخر هفته شاهد افزایش تصاعدی جمعیت هستیم و در این خصوص ارتقا و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باید در اولویت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار