عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به وجود ۸۹ جرثقیل غول آسای ناایمن که دارای نواقص اثبات شده هستند، در سطح شهر تهران تذکر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 07 November 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا نادعلی، روز یکشنبه با ارایه تذکری در جریان بیست و یکمین جلسه شورا، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم ایمنی تاورکرین‌های(جرثقیل غول آسا) سطح شهر بر امنیت شهروندان، لزوم نگهداشت و نظارت مستمر بر آنها امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای میدانی گزارشی از وضعیت تاورکرین‌های سطح شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ تهیه شده، گفت: بر اساس این گزارش تعداد کل تاورکرین‌های پایتخت ۷۱۶ مورد است که ۸۹ مورد دارای نقص اثبات شده و ناایمن هستند.

نادعلی گفت: عمده ترین مواردی که باعث شده تاورکرین‌ها دارای نقص اعلام شوند نداشتن گواهی استاندارد و ایمنی، نداشتن گواهی اپراتور و تمدید گواهینامه است.

عضو شورای تهران افزود: بر اساس آمار احصا شده بیشترین تاورکرین غیراستاندار در منطقه ۱، ۲ و ۵ شهرداری تهران است.

وی عنوان کرد: یکی از خطراتی که ممکن است این جرثقیل‌های ناایمن ایجاد کنند، حرکت آنها هنگام جابجایی مصالح و یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان‌های اطراف و خودروها و یا رهگذران بیفتد

وی با بیان اینکه در این صورت واضح است که حوادث ناگواری رخ می‌دهد، از شهردار تهران خواست، هر چه سریعتر نسبت به این موضوع وارد عمل شده و نتایج کار را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

عضو شورا به بی توجهی به ساختمان های قدیمی محله امامزاده یحیی تذکر داد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز، نسبت به بی توجهی به ساختمان‌های قدیمی محله امامزاده یحیی تذکر داد.

مهدی عباسی، به بازدید خود از محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بهره‌برداری نامناسب شهرداری از ساختمان‌های تاریخی و مرمت شده این محله هستیم که توسط شهرداری تهران به تملک درآمده است.

وی افزود: جای تاسف است که از سال گذشته سرقتی نیز از موزه این محله انجام شده و اجناس قابل توجهی به سرقت رفته است.

عباسی ادامه داد: به شهرداری تهران برابر وظایف قانونی خود تذکر می‌دهم و از شهردار، رسیدگی به رفع مشکلات مذکور را خواهانم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: امیدوارم با ارائه برنامه جامع، به نحو احسن ساختمان های قدیمی مورد بهره برداری و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار