شهردار تهران با تاکید بر ضرورت استقرار نظام مدیریت یکپارچه شهری گفت: شبکه نخبگان به شیوه ای نوین ساماندهی شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 03 November 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهرداری تهران، علیرضا زاکانی با حضور در مجلس شورای اسلامی و دیدار با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، فراکسیون مدیریت شهری و فراکسیون محیط زیست مجلس اعلام کرد: تهران به ظاهر پایتخت کشور ولی در حقیقت از شهرهای بسیار محروم کشور است چرا که در بخشی از آن نیازمندی های پاسخ داده نشده ای وجود دارد.

وی افزود: تهران ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ساکن دارد و نزدیک به ۴ میلیون نفر در روز از شهرستان های همجوار به تهران سفر می‌کنند ضمن آنکه مجموعه شهرداری نیز با وجود تلاش هایی که در ۴۲ سال گذشته انجام شده مشکلاتی دارد.

شهردار تهران گفت: ناظر به طرح مدیریت شهر و الزامات آن باید به سمت مدیریت یکپارچه شهری برویم و حتی فراتر از آن بتوانیم حکمرانی واحد شهری را با کمک مردم تجربه کنیم تا با استفاده از این ظرفیت بتوانیم در سطوح مختلف تصمیم سازی و نظارت، تصمیم گیری و عمل میداندار باشیم.

وی اظهارداشت: برای این موضوع ساز و کارهای شورایاری ها تعبیه شده است و ۳۵۴ سرای محله در تهران وجود دارد.

زاکانی خاطر نشان کرد: همچنین شیوه نوینی را برای ساماندهی، جذب و استفاده از پتانسیل نخبگان دنبال می کنیم به این صورت که در سطح نخبگی در شهر شبکه نخبگان را در خدمت حاکمیت و حکومت و شهر تشکیل خواهیم داد.

شهردار تهران ادامه داد: از سوی دیگر با این اقدام، قابلیت فکری بالای نخبگان را دنبال می کنیم و برای این کار دبیرخانه اندیشه ورز را طراحی کردیم تا لوکوموتیو فکری ما برای افزایش ظرفیت های فکری در شهرداری باشد.

وی در جمع اعضای فراکسیون محیط زیست هم حضور پیدا کرد و پس از شنیدن نظرات اعضا و کارشناسان حاضر در جلسه، گفت: تهران در کنار توانمندی های بی نظیری که در آن وجود دارد، دارای عارضه است.

زاکانی اضافه کرد: بر همین اساس خطوط تلاش مختلفی پیش روی خود داریم که بخشی از آن موضوع پسماند، مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا است و باید شرایط را برای ایجاد یک شهر زیست پذیر، آرام و با هویت فراهم کنیم.

شهردار تهران گفت: در حوزه پسماند خانگی تر و خشک، ساختمانی، پزشکی و صنعتی، چارچوب و الگویی را دنبال می کنیم و در حوزه چگونگی کاهش آلودگی های صوتی، نوری و سایر آلودگی های زیست محیطی از ایده های مطرح شده و قابل استفاده بهره خواهیم برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار