بسته ویژه خبری تابناک یزد:

آمار بالای جان باختن یزدی ها درحوادث ترافیکی/ خطر تخریب مدارس قدیمی یزد/کاندیداتوری سعید جلیلی از حوزه یزد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:"آمار بالای جان باختن یزدی ها درحوادث ترافیکی،خطرتخریب مدارس قدیمی یزد،کاندیداتوری سعید جلیلی از حوزه یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 23 September 2015
آمار بالای جان باختن یزدی ها درحوادث ترافیکی


بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی کشور در سال گذشته ۲۶۴ نفر در حوادث ترافیکی استان یزد جان باختند و تعداد ۶۲۶۵ نفر مجروح شده‌اند.
مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در این باره اظهار داشت: ضعف باور ایمنی در جامعه اصلیترین علت حوادث ترافیکی است که تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... فروانی را بر کشور تحمیل کرده که بر اساس برآوردهای انجام گرفته سالیانه ضرر اقتصادی ۳۹ میلیارد دلاری از تولید ناخالص ملی است.

 خطر تخریب مدارس قدیمی یزد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مدارس تاریخی زیادی از دوره‌های تیموری، آل مظفر، ساسانی و صفویه در استان وجود دارد.
«محسن ذاکری‌نیا» افزود: معماری این مدارس در نوع خود بی‌نظیر است؛ چرا که قوس‌های تخم‌مرغی و خیزدار مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی، زیبایی معماری این مدارس را دو چندان کرده است.
وی با بیان این‌که قدمت بیشتر مدارس شهر یزد نزدیک به 700 سال است، ادامه داد: دبیرستان ایرانشهر به عنوان نخستین دبیرستان دولتی شهر یزد در سال 1307 راه‌اندازی شده است.
اما معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان نیز با اشاره به تعدد مدارس تاریخی در شهر یزد، گفت: نیمی از مدارس تاریخی شهر یزد به ویژه در منطقه 2 و ناحیه تاریخی شهر، با خطر تخریب روبه‌رو است.
«علی‌اصغر کرمی» گفت: تعداد زیادی از مدارس قدیمی شهر یزد در بافت تاریخی و بافت فرسوده شهر قرار دارند و بسیار آسیب‌پذیر هستند که البته تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کاندیداتوری سعید جلیلی از حوزه یزد

یکی از تلاش‌های محمدرضا باهنر و بازیگران اصلی شورای هماهنگی اصولگرایان متقاعد کردن سعید جلیلی برای کاندیداتوری از یکی از دو استان فارس یا یزد است.روزنامه اعتماد نوشته است:یکی از تلاش‌های محمدرضا باهنر و بازیگران اصلی شورای هماهنگی اصولگرایان متقاعد کردن سعید جلیلی برای کاندیداتوری از یکی از دو استان فارس یا یزد است. بیشترین آرای سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری متعلق به این دو استان بوده است.
 همچنین مدیران شورای هماهنگی علاقه دارند تا محمدباقر قالیباف مدیریت سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی را بر عهده بگیرد و لیست‌های انتخاباتی در این سه استان با نظر وی بسته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار