امیرحسین سیامکی افزود: در ۲۰ ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافر و میزان سفرها کاهش یافت و این اتفاق موجب تغییر شغل رانندگان شده است.
وی بیانکرد: کاهش ۳۵ درصدی تعداد مسافر و محدودیتها در ظرفیت اتوبوس و تاکسی بر معیشت فعالان عرصه حمل و نقل اثر گذاشته است و آنان برای جبران این مشکل به رانندگی در حمل و نقل بار و یا دیگر عرصهها مشغول شدهاند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل مسافر اصفهان ادامه داد: این تغییر شغل موجب کاهش خودرو و راننده شده است.
وی همچنین به افزایش هزینه حوزه حمل و نقل و کرایههای پایین اشاره کرد و گفت: چنین وضعی شرایط سختی را به شرکتها و فعالان حمل و نقل مسافر تحمیل میکند.
سیامکی افزایش قیمت تعمیر خودرو، لاستیک، روغن و وسایل موتوری و کاهش کیفیت آن را از معضلات پیشروی رانندگان و مالکان خودرو عنوان کرد و یادآورشد: هزینههای افزایشی و کاهش تعداد مسافر و کرایهها انگیزه فعالیت را در این عرصه از بین برده است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل مسافر اصفهان افزایش سن ناوگان اتوبوس بین استانی را از دیگر چالشهای حمل و نقل مسافر دانست و گفت: واردات و تولید اتوبوس در گذشته موجب شده بود که عمر ناوگان به ۱۲ سال برسد اما متوسط سن اتوبوسها به دلیل گرانی و نبود خودرو با کیفیت به ۱۶ سال رسیده است.
کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در حمل و نقل عمومی در یک سال اخیر دیگر موضوعی بود که سیامکی به آن اشاره کرد و گفت: کاهش سفرها در این خصوص نقش داشته اما قانونمداری و آموزش رانندگان نیز موثر بوده است.