دانشگاه ها باید دانشجوی دانش بنیان تربیت کنند

کد خبر: ۹۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 22 September 2015
مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی بیان کرد: دانشگاه ها باید دانشجوی دانش بنیان و دارای نیروی فکر و خلاقیت تربیت کنند.

عباسعلی زالی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:اگر می خواهیم کشور به سمت پیشرفت حرکت کند، نیازمند آن هستیم که در تولید، خلاقیت بیشتر و ایجاد مدل های کسب و کاری جدید داشته باشیم.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان به تنهایی کافی نیست و باید فضای دانشگاه ها را نیز دانش بنیان کرده ضمن اینکه علم باید متکی به پژوهش و حرکت علمی در کشور رصد شود.

مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی اظهار کرد: ریشه فعالیت های دانش بنیان باید از دانشگاه ها آغاز و تحقق این امر به منزله انجام یک اقدام ریشه ای و تاثیرگذار است.

زالی با اشاره به مراکز پژوهشی و تحقیقتی در کشور افزود: وجود تعداد قابل توجهی مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در کشور وجود دارد که دارای پتانسیل بسیار مهم بوده با پیوند این مراکز و دانشجویان، می توان از این ظرفیت ها بهره برد.

علم ترجمه گرا فاقد نوآوری است

مشاور استاندار البرز نیز اظهار کرد: متاسفانه علم در کشور ما ترجمه گرا شده و نوآوری ندارد که این امر نیازمند بازنگری و اصلاح است.

زالی اظهار کرد: بین فناوری و علم جدایی وجود ندارد و نمی توان بین این دو جدایی قائل شد ضمن اینکه لازم است فناوری از دانشگاه آغاز شود.

مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی بر ضرورت استفاده بهینه اتاق های بازرگانی از فضای پساتحریم تاکید کرد و افزود: استان البرز از نظر تعداد نیروهای فکری در وضعیت خوبی است و این پتانسیل را دارد که در بسیاری موارد، مغز متفکر دستگاهها باشد.

وی افزود: نباید به تحولات جزیی قانع باشیم و لازم است تحول را از پایه و ریشه آغاز کنیم که این امر موجب افزایش شکوفایی ظرفیت ها و پتانسیل ها می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار