119 رشته دانشگاهی در شهرستان دشتستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان گفت: بر اساس آمارهای موجود در سال تحصیلی جدید هشت هزار و 621 دانشجو در مراکز آموزش عالی شهرستان دشتستان به تحصیل خواهند پرداخت.
کد خبر: ۹۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 22 September 2015
تابناک بوشهر: مسعود دهدشتی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان بیان داشت: برگزاری باشکوه سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های دشتستان از اهدافی است که در ماه‌های اخیر با جدیت به آن اهتمام داشته‌ایم.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود در سال تحصیلی جدید هشت هزار و 621 دانشجو در مراکز آموزش عالی شهرستان دشتستان به تحصیل خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان خاطرنشان کرد: 50 درصد دانشجویان دشتستانی در دانشگاه آزاد، 27 درصد در دانشگاه پیام‌نور و مابقی در سایر واحدهای دانشگاهی شهرستان به تحصیل می‌پردازند.

دهدشتی با اشاره به ترکیب جنسیتی دانشگاه‌های دشتستان، بیان داشت: از نظر جنسیتی 55 درصد دانشجویان محصل دشتستانی را پسران و 45 درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه‌های شهرستان دشتستان 90 عضو هیات علمی مشغول به فعالیت هستند که 90 درصد ایشان در دانشگاه آزاد و دانشکده کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

دهدشتی گفت: در حال حاضر 521 مدرس مدعو و حق‌التدریس در واحد‌های دانشگاهی شهرستان دشتستان حضور دارند که بیشترین میزان آن مربوط به دو دانشگاه آزاد و پیام‌نور است.

این مسئول اذعان داشت: شهرستان دشتستان 57 هزار و 751 متر مربع فضای آموزش عالی دانشگاهی در اختیار دارد که 60 درصد آن در اختیار دانشگاه آزاد و 30 درصد آن در اختیار دانشکده کشاورزی این شهرستان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان عنوان کرد: در حال حاضر 119 رشته تحصیلی در واحدهای آموزش عالی شهرستان دشتستان فعال هستند و امیدواریم این میزان افزایش یابد.

دهدشتی در ارتباط با فعالیت تشکل‌های دانشجویی در شهرستان دشتستان گفت: 14 تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های دشتستان فعالیت دارند که پنج مورد آن مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار