پیگیری ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان

نماینده رفسنجان و انار در مجلس: مجوز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان صادر شده است.
کد خبر: ۹۸۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 03 August 2021

به گزارش تابناک کرمان، نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس از اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای این طرح است  ومشاور و پیمانکار این طرح انتخاب شده و  با راه اندازی  این نیروگاه در  دوره سه ساله در منطقه ویژه اقتصادی نیاز جنوب‌شرق رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی درباره مسائل و مشکلات رفسنجان از جمله آب، حمل و نقل و برق افزود:، تنش آبی شدید،   وزیرساخت‌های برق خیلی ضعیف است و ۳۵ مگاوات برق کم داریم و مسائل مربوط به حمل و نقل و زمینی و هوایی باید حل شود.

وی درباره انتقال آب خلیج‌فارس از رفسنجان به کرمان  افزود:: ما مخالف بردن آب به دیگر مناطق نیستیم، اما زمانی که رفسنجان از بی‌آبی رنج می‌برد باید آب رفسنجان و انار هم تأمین شود، ۲۰۰ لیتر در ثانیه برای انار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه برای رفسنجان درخواست دادیم و پیگیری می‌کنیم که این آب به حوزه انتخابیه برسد.


حجت‌الاسلام جلالی افزود: در خط دو انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان دیده شده وه امید است بتوانیم از این خط هم بهره‌مند شویم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس درباره ضرورت ایجادکمربندی شرقی افزود: اکنون چهار میلیارد تومان برای شروع کار کمربندی شرقی بودجه اختصاص داده شده است.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین یاد آور شد: در سفر به دهستان قاسم‌آباد مشکلات حوزه آب، برق، مخابرات، راه‌ها، اراضی ملی و موقوفه و...بررسی و برای حل آن تصمیم‌گیری شد.


وی بیان کرد: اشتغال و ازدواج جوانان، تکریم زنان خانه‌دار و شاغل و مشوق‌های بسیار خوبی در حوزه جمعیت در نظر گرفته شده است.

در پایان این نشست از خبرنگاران شهرستان رفسنجان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار