حضور دانشجویان در انتخابات پررنگ‌تر شود

کد خبر: ۹۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 20 September 2015
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز گفت: ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در فصل انتخابات پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، توکل لطفی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی که در استانداری البرز برگزار شد اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی تمرین سیاست‌ورزی در اجتماع را انجام دهند و دانشجویان از خنثی بودن بپرهیزند.

وی تأکید کرد: ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در فصل انتخابات پررنگ‌تر شود چرا که این تمرینی برای سیاست‌ورزی آنها در اجتماع خواهد بود.

لطفی ضمن اشاره به تأثیر موفقیت دیپلماسی هسته‌ای بر تحریم‌های ظالمانه بین‌الملل و سیاست‌های نادرست دوره‌های قبل گفت: با تدابیر دولت و رهبری در خصوص موضوع مذاکرات، شاهد تأثیرگذاری آن بر مراکز علمی و دانشگاهی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دامنه موضوع مذاکرات هسته‌ای در دانشگاه‌ها نیز تأثیرات و بازتاب‌های خود را خواهد داشت افزود: در شرایط پساتحریم شاهد باز شدن دست محققان ایرانی در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی نیز خواهیم بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ارائه طرح‌های دانشگاهی در شرایط پساتحریم را از جمله برنامه‌های محوری دانشگاه‌ها برشمرد.

لطفی در ادامه با اشاره به آغاز فصل تحصیلی دانشگاه‌ها، گفت: انتظار می‌رود در آستانه سال تحصیلی جدید دانشجویان با نشاط بیشتری وارد محیط علمی شوند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با بیان اینکه نباید دانشجویان احساس محصور بودن در محیط علمی را داشته باشند و حق اظهار نظر دیدگاه‌های خود را داشته باشند، افزود: احساس آزادی بیان و طرح دیدگاه‌ها در محیط دانشگاه‌ها بیش از پیش وجود دارد و با توجه به دو انتخابات پیش رو این فصول به نوعی بهار احزاب نیز به شمار می‌رود و دانشجویان در این زمینه می‌توانند شور و نشاط بیشتری با فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند.

وی با تأکید بر پرهیز از خنثی بودن دانشجویان، افزود: فعالیت دانشجویان و اظهارنظرهای آنان در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... به نوعی تمرین سیاست ورزی در اجتماع است و انتظار می‌رود بسترهای برای این حضور در دانشگاه‌ها فراهم شود.

در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان دانشگاه‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار