موج چهارم کرونا در قم از تب و تاب افتاد

رئیس علوم پزشکی قم از روند نزولی موج چهارم کرونا با افزایش آزمایش‌های تشخیصی و واکسیناسیون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 22 May 2021

به گزارش تابناک قم، محمد رضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با افزایش آزمایش‌های تشخیصی و آغاز واکسیناسیون ،روند پیک چهارم کرونا در استان  نزولی شد و مهار این پیک اتفاق افتاد.

او  در ادامه از تزریق ۳۵ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف خبر داد و افزود: باید گروه‌های هدف یعنی افراد ۷۰ سال به بالا در شهر و ۶۰ سال به بالا در روستا‌ها برای دریافت واکسن به مراکز مربوط مراجعه کنند.

قدیر با بیان این که واکسیناسیون در موج بعدی و کنترل آن بسیار مهم است، افزود: گروه‌های هدف، قابل دسترس‌ترین واکسن را ترزیق کنند تا در بدنشان آنتی بادی تشکیل شود و اگر پیک بعدی در راه بود ویروس خفیف به سراغشان بیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تاکنون در استان چهار مرکز واکسیناسیون اعلام شده است که افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن با یک کارت شناسایی مراجعه کنند، و پس از  این افراد، گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال  و سپس افراد دارای بیماری زمینه ای واکسینه می‌شوند.

او  تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و  حضور نیافتن در تجمعات همچنان دو راه حل مهم برای قطع زنجیره کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار