کفش نامناسب زمینه ساز ابتلا به متاتارسالژی

تابناک: يك عضو هیئت علمی دانشکده توان بخشی علوم پزشکی اصفهان گفت: شیوع بیماری متاتارسالژی در زنان بیشتر است زيرا زنان از کفش‌های نامناسب بیشتر استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲ 02 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیدمسعود رفیعایی با بیان اینکه درد کف پا (زیر انگشتان) به دلیل وارد آمدن فشارهای بیش از حد به کف پا است، اظهار کرد: ایجاد درد در ناحيه كف پا به دليل بر هم خوردن تعادل قوس‌های اين ناحيه است.

وی با بیان اینکه کف پا سه قوس اصلی طولی داخلی، خارجی و عرضی دارد، افزود: در صورتی که تعادل میان این سه قوس به ویژه قوس عرضی به هم بخورد منجر به وارد آمدن فشار به زير پنجه پا و فشارهای بیش از حد به این ناحيه موجب درد كف پا مي‌شود.

این متخصص اورتوپدی با بیان اینکه از جمله علل درد التهاب فاشیایی کف پا استرس‌های بیش ازحد، استفاده از کفش نامناسب يعني کفش‌های پنجه باریک و پاشنه بلند است، خاطر نشان کرد: اين كفش‌ها موجب التهاب پاشنه و کف پا می‌شود، زیرا شكل اين كفش‌ها به گونه‌اي است كه وزن بدن فشار بيشتري به پاها وار و زمینه را برای درد کف پا فراهم می‌کند.

رفیعایی با بيان اينكه فشار بر روی پاشنه و كف پا منجر برهم زدن تعادل میان قوس‌ها و در نتیجه درد پنجه‌ها يا متاتارسالژی می‌شود، ادامه داد: دیابت نيز در قسمت‌های تحتانی بدن به خصوص پا تغییراتی ایجاد می‌کند که اولین تغییری ممکن است درد در شصت پا و یا قسمت کف پا باشد.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در زنان به دلیل استفاده از کفش‌های نامناسب بیشتر است، اضافه کرد: زنان تمایل بیشتری به استفاده از کفش‌های پنجه باریک دارند که همین عامل منجر به ایجاد فشار بر کف پا می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده توان بخشی علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اينكه بهترین راه درمان درد کف پا حفظ تعادل کف پا و رعايت رژیم‌های درمانی مخصوص بیماران دیابت است لازم است، ادامه داد: استفاده از کفش‌های مناسب که فضای مناسبی برای انگشتان پا داشته باشد هم چنین استفاده از کفی‌های طبی که استاندارد نیز توصیه می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار