معاون ‌ارشاد قم:

خانه هنرمندان در استان قم تشکیل می‌شود‌

معاون ‌‌ارشاد استان قم با اشاره به لزوم تفکیک دو معاونت فرهنگی و هنری در اداره‌کل ارشاد این استان، از تشکیل خانه هنرمندان در ‌قم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 15 September 2015
به گزارش تابناک قم، وحید فرجی در مراسم معارفه معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه به جایگاه ویژه قم و پتانسیل قوی موجود در آن، اظهار داشت: وجود بارگاه حضرت معصومه (س)، حوزه‌های علمیه و مراجع حتی هنر استان قم را هم تحت تاثیر قرار داده و به آن اهمیت خاصی بخشیده است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تجلیل از جایگاه ویژه هنرمندان قمی، افزود: آثار هنرمندان قمی در سطح ملی و بین‌المللی و در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه‌های بر‌تر بوده و همیشه مایه افتخار شهروندان قمی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها پتانسیل هنری موجود در قم را ندارند، خاطرنشان کرد: هنرمند باید از آرامش و امنیتی ذهنی و روحی برخوردار باشد تا بتواند با فراغ بال به تولید آثار هنری بپردازد.

فرجی با اشاره به اینکه معاونت هنری برای ایجاد این آرامش و امنیت روحی هنرمندان تلاش می‌کند، تاکید کرد: این امر تنها با حمایت‌ها و همکاری خود هنرمندان به دست می‌آید و بدون کمک هنرمندان هیچ‌کاری از پیش نمی‌رود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌قم با ابراز امیدواری از تشکیل معاونت فرهنگی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌استان قم، افزود: تشکیل این معاونت نوید خوبی است برای تمامی هنرمندان که بیشتر به مشکلات و دغدغه‌های این قشر پرداخته شود.

وی با انتقاد از کار معاونت فرهنگی و هنری، افزود: در معاونت فرهنگی و هنری بیشتر به مسائل فرهنگی پرداخته می‌شد و به گونه‌ای هنر و هنرمندان به فراموشی سپرده شده و مسئولان از آن‌ها غافل شده بودند.

فرجی با اشاره به تشکیل خانه هنرمندان ‌قم، تصریح کرد: در راستای تشکیل خانه هنرمندان استاندار قم هم اعلام آمادگی کرده و خانه هنرمندان ‌قم تشکیل می‌شود. در تمامی جشنواره‌ها یکی از عرصه‌ها آثار هنرمندان قمی است که مایه افتخار مردم قم است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار