رونمایی ازکتاب وقتی مهتاب گم شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از برگزاری مراسم نکوداشت «علی خوش‌لفظ» جانباز دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در 28 شهریور‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 16 September 2015
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از برگزاری مراسم نکوداشت «علی خوش‌لفظ» جانباز دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در 28 شهریور‌ماه خبر داد.

به گزارش فارس؛مهدی ظفری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حفظ و انتقال امانت شهدا یک رسالت سنگین بر دوش شماست، اظهار کرد: این رسالت بستگی به ظرفیت انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس در یک تاریخ و جغرافیا متوقف نیست،‌ گفت: اگر نگاه به تاریخ دفاع مقدس را تنها مربوط به یک مقطع بدانیم سخت در اشتباه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: دفاع مقدس شروع تاریخی است که هم نگهبان تاریخ بشر و هم هدایت‎کننده تاریخ نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس انبساط عاشوراست به بیان نقش این فرهنگ در رفتار افراد پرداخت و تصریح کرد: دفاع مقدس با نقش کنترل‎کنندگی بر انسان سبب می‌شود با رفتار اشتباه از خداوند دور نشود.

ظفری یکی از آثار دفاع مقدس را استمرار ارزش‌ها دانست و ادامه داد: شهدا و ایثار‌گران در بسیاری مواقع از مرز منیت عبور کردند و ما باید نگهبان این تمدن بوده و در این مسیر حرکت کنیم تا از شفاعت شهدا محروم نشویم.

وی به حضور رزمندگان استان در جبهه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: جای پای رزمندگان همدانی از جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور تا شمال غربی‌ترین مرز‌های ایران وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان یاد‌آور شد: امروز در شمال غرب و بخش پشتیبانی‌محور مقاومت نیز بیشترین نیرو‌ها از استان همدان هستند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر دلیل بازگو نکردن برخی ناگفته‌های جنگ تحمیلی، اظهار کرد: معتقدیم جنگ ما جنگ جهانی بوده اما متفاوت با جنگ جهانی اول و دوم است؛ اگر منحنی توسعه ارتش عراق را ببینید برای رسیدن به یک واقعیت حتماً باید سطوح مختلف جنگ را تعریف کنیم.

ظفری خاطر‌نشان کرد: گاه طرح‌ریزی صحیح یک عملیات دشوار‌تر از کار یک تک‌تیر‌انداز است و شاید بسیاری که ابعاد جنگ را نمی‌شناسند به این مهم آگاه نیستند و نباید عملیات کربلای 4 را جدا از روند جنگ ببینیم که در برخی مقاطع موفق نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید عملیات‌ها را پیوست یکدیگر بدانیم، افزود: مقدمه موفقیت پرافتخار عملیات کربلای 5 اجرای عملیات کربلای 4 بود و کربلای 4 را باید راهبردی دید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسهمدان گفت: یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس قدر‌دانی از قشر گمنام حاضر در دفاع مقدس است که 28 شهریور‌ماه مراسم نکوداشت «علی خوش‌لفظ» جانباز و شهید زنده دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ نکوداشت و قدرشناسی باید در جامعه شکل بگیرد بیان کرد: در بحث پشتیبانی و دفاع از ایثارگران نتوانستیم مسیری را انتخاب کنیم که اکثر افراد جامعه حامی این قشر باشند و به همین منظور ستاد نکوداشت را در استان تشکیل دادیم.

ظفری ادامه داد: در گام اول باید فرهنگ نکوداشت و قدرشناسی به ادارات منتقل شود و ادارات و مسئولان درگیر شوند.

وی با بیان مشکلات اساسی جامعه دینی امروز،‌ تصریح کرد: در حال حاضر دو نگاه فرهنگی و مادی در جامعه داریم که هر یک به دیگری نگاه اتهامی دارد که این موضوع خطرناک است و باید در کنار یکدیگر باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: ارزش‌های جامعه که فرازی بالاتر از نگاه‌های افراطی و تفریطی است را بنیاد انتخاب کرده و باید از نگاه انحصاری به موضوعات ارزشی پرهیز کنیم.

وی به ساماندهی امور شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: ستادی به همین منظور با دبیری و مهندسی حفظ آثار در استانداری تشکیل شده و حدود 6 نقطه محل دفن شهدای گمنام مورد بررسی قرار گرفته که امیدواریم با حصول نتیجه ساماندهی شوند.

ظفری با بیان اینکه حدود 80 درصد یادمان الوند نیز اجرایی شده و پیمانکاران در حال فعالیت هستند، گفت: سعی بر اتمام سریع‌تر این یادمان داریم.

وی در خصوص المان شهدای گمنام پارک مردم نیز بیان داشت: نصب المان در پارک مردم نیز باید در کمیسیون ساماندهی بررسی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به ارزشی بودن باغ موزه استان، تصریح کرد: باغ موزه همدان دارای رتبه کشوری و از افتخارات استان است و همه استان‌ها نیاز به استفاده از این تجربه دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس سرمایه بزرگی است که برای ارائه مسیر درست و تاریخ دفاع مقدس به آیندگان باید آن را حفظ کنیم و بخش اسناد آن نیز حاوی بیش از یک میلیون اثر و مصاحبه است.

ظفری افزود: فاز 5 و 6 باغ موزه در بخش جنگ‌های نامنظم و پانوراما، ابزار و تجهیزات اولیه آماده شده و منتظریم تا ببینیم حاصل کار چه خواهد شد.

وی گفت: البته ادامه تکمیل دو فاز در برنامه هست و باید تابع تصمیم‎گیری مسئولان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسهمدان با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اجرای برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس یا شعار «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» در هشت روز برگزار خواهد شد.

وی به برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی شهر، سرکشی از خانواده‎های شهدا، برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا، انجام فعالیت‌های فرهنگی ورزشی، اجرای مراسم سان و رژه نیروهای مسلح، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان با امام جمعه، اجرای نمایش خیابانی و صحنه‏‎ای از برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

ظفری خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان برگزار شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار