تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج در مازندران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مازندران از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و ازدواج سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 12 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری مهر، روح‌الله فرهادی پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در نوشهر، گفت: در بدو فعالیت این صندوق از سال ۸۵ تا سال ۹۲ حدود ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی داده‌شده است ولی از سال ۹۲ باتدبیر دولت و با توجه به مصوبه بانک مرکزی، صندوق مهر امام رضا (ع) به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام یافت.
وی به استراتژی‌های صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: حمایت از خوشه‌های کسب‌وکار، طرح‌های پشتیبان خانگی و زنجیره‌های تأمین ازجمله رویکردهاست.
وی بابیان اینکه برای طرح‌های پشتیبان و زنجیره‌های تأمین استان تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد تسهیلات داده می‌شود، گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات، پس از تنفس سه تا شش‌ماهه از ۳۶ تا ۶۰ ماهه خواهد بود.
فرهادی با عنوان اینکه، وام‌ها باید برای طرح‌های پشتیبان و زنجیره‌های تأمین هزینه شود، اطلاع‌رسانی در این بخش را ضروری دانست.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تا سال ۹۳ اعتبارات ابلاغی حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل بودجه دولتی بوده است و میزان مبلغ معوقه استان تا سال ۹۳ حدود ۲۲ میلیارد تومان بود و رتبه اول را در کشور داشتیم.
فرهادی بیان داشت: در حال حاضر ازنظر پرداخت تسهیلات، تجهیز منابع و وصول منابع جزو پنج استان برتر کشور هستم و در سال ۹۴ میزان اعتبارات دو برابر شده است.
وی میزان تسهیلات اشتغال را ۴۰ میلیارد تومان و تسهیلات ازدواج را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین با دستگاه‌های همسو نظیر کمیته امداد، تعاون و غیره تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقدشده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی مازندران، با اشاره به اینکه ۳۷۲ فقره طرح مشخص‌شده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این میزان باید متناسب با وضعیت سرزمینی توزیع شود.
فرهادی به خطوط قرمز صندوق اشاره کرد و گفت: تسهیلات در مرحله اول برای طرح‌های توسعه داده نمی‌شود و برای ارائه تسهیلات به بانوان، بد سرپرست یا بی‌سرپرست بودن آنان باید مورد تائید قرار گیرد.
وی بیان داشت: در حوزه زنان سرپرست خانوار در سال قبل یک میلیارد تومان تسهیلات داده شد و این میزان امسال به ۲.۵ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
وی عنوان کرد: سال قبل ۱۷۲ زن سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که حدود ۳۰ نفر آنان برای دریافت تسهیلات واجد شرایط بوده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار