اطاله دادرسی مانع فعالیت حقوق‌دانان است

رئیس کانون وکلای استان اردبیل گفت: اطاله دادرسی با وجود اینکه در کتب و منابع مختلف بارها به ضرورت حذف آن تاکید شده از موانع فعالیت حقوق‌دانان است.
کد خبر: ۹۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 10 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر،منوچهر شهبازی بعد از ظهر پنج شنبه در هفتمین همایش آموزشی مسئولان و کارشناسان امور حقوقی دستگاه های اجرایی تاکید کرد: اطاله عملا انجام می شود و حتی گاها خود سازمان ها و دستگاه قضا نیز به آن دامن می زند.

وی به ضرورت تغییر این روند تاکید کرد و افزود: علاوه بر این نیاز است قوانین غیر مدون هر سازمان کنترل شود؛ چرا که این قوانین غیر مدون بارها در فعالیت حقوق دانان مشکل ایجاد می کند و مشخص نیست باید به کدام قانون عمل شود.

رئیس کانون وکلای استان به ضرورت ارتقا سطح داوری ها اشاره کرد و متذکر شد: باید ترتیبی داد تا مصالحه نیز روی نظم و انضباط باشد.

شهبازی تخصصی سازی رشته های قضاوت و وکالت را خواستار شد و تاکید کرد: علاوه بر این اجباری کردن وکالت از جمله دغدغه های مغفول است.

وی به انتشار اولین نشریه کانون وکلا در استان اشاره کرد و افزود: این نشریه هر شش ماه یکبار با هدف انعکاس نظرات و مقالات حقوق دانان در استان منتشر خواهد شد.

در این مراسم مشاور استاندار اردبیل نیز زمینه سعادت در جوامع را توجه به عدالت و قرار دادن هر امری در جای خود دانست و تاکید کرد: عدالت امری لازم و ضروری برای تمامی افراد جامع و تمامی مقاطع زمانی حیات فرد است.

حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئولیت کارشناسان حقوقی را به اندازه مدیران کل مهم دانست و تصریح کرد: در دین اسلام به حق الناس به جد تاکید شده است و به منظور احقاق این حق وظیفه حقوق دانان خطیر و سنگین است.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه رسیدگی و رفع اختلافات دستگاه های اجرایی استان متذکر شد: هیچ اداره ای حق ندارد اختلاف خود با سایر ادارات را در وهله اول از طریق دادگاه طرح کند و باید از طریق مراجع حل اختللاف اقدام کند.

به گفته مشاور استاندار در ابتدا بر اساس این شیوه نامه کارشناسان حقوقی دو دستگاه اجرایی در جلسه نسبت به حل مشکل اقدام می کنند و در صورتی که حل نشد شکایت تنظیم می شود.

در عین حال مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اردبیل نیز به ضرورت تقویت جایگاه کارشناسان حقوقی تاکید کرد.

علیرضا یزدانی با اشاره به تاکید دولت به بهره مندی ادارات از قانون ادامه داد: با رفتار قانون مند می توان اعتماد و تعامل با مردم را تقویت کرد.

وی با تاکید به اینکه دستگاه دولتی باید به دنبال جلب رضایت مردم باشد، اضافه کرد: در عین حال باید تلاش کنیم قوانین و مقررات پرپیچ و خم که برای مردم ایجاد مشکل می کند رفع شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار