یادبود استاد افشار تموک؛

آغاز به کار نمایشگاه خط ابداعی در اردبیل

نمایشگاه خط ابداعی و آثار خوشنویسی بهزاد بداعتی ثمرین با عنوان «حکیم شهر» یادبود استاد افشار تموک در محل نگارخانه خطایی اردبیل آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰ 09 September 2015
به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه این نمایشگاه بهزاد جماعتی سومرین خوشنویس اردبیلی با بیان اینکه این نمایشگاه در گرامیداشت استاد تموک که به دلیل سانحه رانندگی به مدت یک و نیم سال است در کما است، برگزار شده است.

وی در خصوص وضعیت برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی در استان به ضرورت فرهنگ سازی هنر ارزشی تاکید کرد و افزود: متاسفانه خرید آثار هنری نهادینه نشده است.

به گفته جماعتی به عنوان مثال اگر یک اثر خوشنویسی نزدیک سه میلیون ریال هزینه در برداشته و به ۱۰ میلیون ریال به فروش برسد موجب تعجب و شگفتی است در حالی که مبالغ کلان صرف لوازم تزئینی می شود.

خوشنویس اردبیلی معتقد است دلیل این مقاومت به معرفی نشدن بهینه هنر ارزشی بر می گردد و اینکه ما نتوانستیم فرهنگ خود را به شکل مطلوب در قالب هنر ارزشی به عموم مردم بشناسانیم.

وی با اذعان به اینکه هنر خوشنویسی با کلام مرتبط است، ادامه داد: با حمایت از هنرمندان این حوزه می توان این هنر ارزشی را در سطح گسترده معرفی کرد.

به گفته جماعتی از جمله نیازهای هنر خوشنویسی در عصر حاضر نوآوری است و نمی توان تا ابد انتظار داشت که خط نستعلیق جذابیت داشته باشد بلکه باید با تلفیق با سایر هنرها در خوشنویسی جذابیت ایجاد کرد.

این خوشنویس با ذکر مثالی به خط ابداعی در آثار خود اشاره کرد و بیان داشت: با تلفیق با سایر هنرها می توان خوشنویسی را در منظر جدیدی به مخاطب معرفی کرد.

وی در خصوص وضعیت فعالیت انجمن خوشنویسان استان دو دستگی و نظرات سلیقه ای را نامناسب توصیف کرد و متذکر شد: متاسفانه تفاوت سلایق موجب شده است این دو دستگی ها قوت بگیرد.

در این نمایشگاه ۶۹ اثر خوشنویسی، نقاشی خط و خط ابداعی تا ۲۱ شهریور ماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار