برای اولین بار در کشور:

درخت معجزه! در زراباد/ خواص ویژه و سوددهی بالا از ویژگی‌های "مورينگا"

مورينگا كه نسبتاً به خشكي مقاوم است هم در نواحي خشك و نيمه خشك و هم در نواحي مرطوب رشد مي كند و به درخت معجزه معروف است، از جمله موارد مصرف مورينگا ميتوان به مصرف آن در غذاي كودك، علوفه حيوانات، تصفيه آب، داروهاي طبيعي، باروري،و غيره اشاره كرد.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 26 October 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، علاوه براين برگ‌هاي مورينگا را مي توان جهت افزايش سوخت و ساز بدن و در نتيجه كاهش وزن بدن استفاده نمود، مورينگا انرژي بدن را بدون قند فراهم مي‌كند.

از برگ‌ها اين گياه مي‌توان جهت زيباسازي پوست مورد استفاده قرار گيرد ، اين برگ‌هاي كوچك مي‌توانند جان ميليون‌ها نفر را نجات دهند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان در جريان بازديد از منطقه زرآباد گفت: گياه مورينگا در منطقه زرآباد در سطح ۲۰ هكتار كشت شده است.

محمد علي نيكبخت تصريح كرد: خواستگاه اصلي اين درخت در كشور در منطقه هاي چابهار و زرآباد بلوچستان مي تواتد باشد و از باروري و سوددهي مناسبي برخوردار است.

وي بيان كرد: اين درخت مصرف بالايي در كشورهاي اروپايي و ايران اسلامي دارد و در تلاش هستيم كشت اين درخت را در جنوب استان سيستان و بلوچستان گسترش بدهيم.

نيكبخت تاكيد كرد با توجه به سودآور بودن كشت مورينگا و علاقه كشاورزان منطقه به توسعه كشت اين گياه به كشاورز پيشرو در كشت گياه مورينگا ٢ هكتار زمين جهت احداث صنايع تبديلي و فرآوري واگذار شده تا با راه اندازي واحد فرآوري در منطقه، ارزش افزوده بيشتري عايد كشاورزان گردد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار