نجات چهارمحال وبختیاری از مخاطرات کم آبی درگرو اجرای مصوبات دولت است

تابناك شهركرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نجات این استان از مشکلات و مخاطرات خشکسالی و کم آبی را در گرو اجرای مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان عنوان کرد .
کد خبر: ۸۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 05 September 2015
حسین صمدی روز پنجشنبه در دیدار مدیران روابط عمومی وزارت نیرو و شرکتهای تابعه از مرکز ایرنا درشهرکرد اظهار داشت: 70 درصد آب مورد نیاز کشاورزی و 90 درصد آب شرب و صنعت چهارمحال و بختیاری از منابع زیرزمینی تامین می شود .
وی بیان داشت: با برداشت بی رویه از این منابع اکنون نیمی از دشتها و آبخوانهای استان ممنوعه اعلام شده و مابقی نیز در حال ممنوعه شدن است .
صمدی ادامه داد: پراکندگی روستاهای استان، بافت کماکان روستایی شهرها، کوهستانی و سخت گذر بودن استان، هزینه های خدمات رسانی بخصوص در حوزه آب و برق را در این استان تشدید کرده است .
وی مصوبات سفر رییس جمهوری وهیات دولت به چهارمحال وبختیاری را برای حل مشکلات آبی استان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر این مصوبات اجرایی شود تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان که با تانکر آبرسانی می شود، ازآب شرب سالم بهره مند می شوند.
صمدی همچنین افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام نظیر طرح انتقال آب بن - بروجن، طرح ونک - لردگان و سبزکوه از دیگر اقداماتی است که تکمیل آنها آبرسانی در استان را متحول می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار