آمار رو به رشد جرائم و آسیب های اجتماعی در ایران «اسلامی» درست نیست

قائم مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ما با واقعیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم که با شأن و موازین نظام همخوانی و سازگاری ندارد و آن آمار رو به رشد جرایم و آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ 28 February 2015
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس، مهدی امیری اصفهانی در چهارمین جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم استان فارس با اشاره به آمارصعودی ارجاع پرونده به دستگاه قضایی از تمام نهادها و دستگاه ها خواستار مساعدت ویژه به دستگاه قضایی شد.

وی بیان کرد:درعرصه سلامت اجتماعی و ساماندهی احقاق حق مردم جای تلاش و فعالیت بیشتری وجود دارد.

قائم مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه تمام جرایم در فضای فیزیکی صورت نمی گیرد بیان داشت: با توجه به اینکه فضای مجازی گوی سبقت را از دنیای واقعی ربوده است، باید مدیران مقابله مناسب با جرایم فضای سایبری را نیز در نظر داشته باشند.

وی افزود: امروزه نزدیک به سه میلیارد نفر در جهان دسترسی به اینترنت و فضای مجازی دارند و در سال 2007 در فضای مجازی هشت میلیون فقره جرم در جهان صورت گرفت که از این تعداد تنها دو میلیون آن پیگیری و رسیدگی شد.

امیری با اشاره به روند رو به رشد بهره مندی جوانان از فضای مجازی گفت: نهادهای متولی در امر کاهش آسیب های اجتماعی در فضای مجازی باید در زمینه شفاف سازی، استفاده از ظرفیت مردم وهمچنین همدلی و همگرایی مدیریتی در وظایف سازمان ها تمهیداتی پیش بینی کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در حال شناسایی و اولویت بندی 17 جرم و آسیب اجتماعی شایع هستیم که با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در کوتاه مدت آن ها را کاهش داده سو در بلند مدت آن ها را متوقف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار