صدور دومین پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام

مدیر کل از صدور دومین پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای دومین بار در استان ایلام خبر داد .
کد خبر: ۸۶۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت  : این پروانه که در قالب پروانه استاندارد تشویقی می باشد؛ با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان برای محصول گوجه فرنگی در شهرستان مهران صادر شد.

همتی صدور این نشان را در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد عنوان کرد و افزود : صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان اضافه کرد: این نشان بعد از تشکیل پرونده توسط متقاضی و یا کلینیک های کشاورزی در پنجره واحد سازمان جهاد کشاورزی و انجام بررسی های اولیه بر روی آب و خاک مزرعه و همچنین بررسی ها و آزمون بر روی گیاه محصول در مرحله های میانی کشاورزی و سپس انجام نمونه برداری و آزمون بر روی محصول نهایی و انطباق آن با استانداردهای ملی توسط شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های واجد شرایط، انجام و موضوع در کمیته علایم استان به دبیری اداره کل استاندارد مطرح گردید و با محرزشدن برقراری تمامی شرایط پروانه حد مجاز آلاینده ها در این محصولات کشاورزی توسط این اداره کل صادر شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار