زنگ خطر افزایش بستری بیماران کرونا در اصفهان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از 10 روز پیش تاکنون روزانه سه تا پنج درصد مبتلایان به کرونا در این استان افزایش می‌یابند که زنگ خطری برای آینده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 13 June 2020

طاهره چنگیز  افزود: تعداد بستری‌های بیماری کرونا در ۲۲ شهرستان استان اصفهان در زمان حاضر ۴۵۰ نفر است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که هفته قبل ۳۵۰ نفر بستری داشتیم و متاسفانه شاهد افزایش بستری‌ها هستیم که زنگ خطری برای آینده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پیش از این با روند رو به کاهش ابتلا و بستری بیماری کرونا مواجه بودیم و بر همین اساس برخی بیمارستان‌های مرجع کرونا تغییر سیاست دادند و به سمت پاک شدن حرکت کردند.
وی ادامه داد: البته انتظار می‌رفت که با آغاز بازگشایی‌ها شاهد افزایش ابتلای به کرونا باشیم ولی آنچه می‌تواند این روند را کُند سازد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی است.
چنگیز ادامه داد: بیماری کرونا هیچ دارو و واکسن ندارد و تنها راه جلوگیری و پیشگیری، رعایت دستورات بهداشتی است که به طور خاص استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و به ویژه فضاهای بسته مثل اتوبوس‌ها و مترو و امثال آن و سالن‌ها و همچنین ضدعفونی و شستشوی  دست‌ها اقدامات مناسبی برای انتقال این بیماری است‌.
وی تصریح کرد: مردم مساله بیماری کرونا را جدی بگیرند زیرا کرونا هنوز هست و شکست نخورده است و لذا با رعایت موازین بهداشتی اجازه ندهیم که این بیماری روند فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مختل سازد و باید همیشه سایه این دشمن را در کنار  خود حس کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: البته نظارت ها با قوت ادامه دارد و تا کنون ۱۹۸ هزار بازرسی در استان انجام شده است که ۳۰ هزار آن به اعمال قانون و ۴۵ هزار نیز به پلمب واحد منجر شده است.
وی در خصوص بیمارستان‌های ارجاع کرونا، گفت: بیمارستان‌های استان مکلف شدند بر اساس نقشه درمان تعداد مشخصی تخت معمولی و آی‌سی‌یو را به صورت ایزوله به پذیرش بیماران کرونا اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: این مساله شامل همه بیمارستان‌های دولتی داخل شهر اصفهان است و البته برخی بیمارستان‌ها در استان که این امکان را ندارند مشمول این ارجاع نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار