محمدمهدی شیخ اردکانی

دیداری که نتایج بیشتری از آن امید داریم ...

کد خبر: ۸۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 29 August 2015

   تنی چند از مسئولان شهرستان فردوس هفته گذشته با رئیس مجلس شورای اسلامی دیداری برنامه ریزی شده داشتند تا بخشی از مشکلات مردم را به گوش عالی ترین مقام قانونگذاری و ناظر ارشد قوانین جاری برسانند. باید دید که چه نتیجه ای از این دیدار نصیب مردم محروم مانده این شهرستان پر استعداد خواهد شد؟ و آیا در نهایت، تا قبل از شروع دور جدید انتخابات مجلس قانونگذاری از همت نماینده شهرستان و همراهی مدیران اجرایی آن، آبی برای مردم درمانده فردوس گرم خواهد شد؟

در این دیدار یک ساعته که توسط نماینده فعلی4 شهرستان: فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تدارک دیده شده بود، به گفته دکتر عبدالله زاده، دکتر لاریجانی قول پیگیری پروژه های برزمین مانده را داده است.

اهمیت بیشتر این قول و قرار زمانی بیشتر می شود که در حضور امام جمعه و اعضای شورای شهر فردوس شکل گرفته و نماینده شهرستان بلافاصله پس از این دیدار گفته است : دکتر لاریجانی با ارسال نامه هایی به وزارتخانه های مربوطه،درخواست های هیات دیدار کننده را پیگیری کرده که رونوشت آنها نیزبه دفتر اینجانب واصل شده است.

دکتر عبداله زاده گفته است: این دیدار به منظور بیان مشکلات شاخص و پروژه های بر زمین مانده این شهرستان انجام شد که از جمله این شاخص ها عبارت بوده است از:

1) موضوع تسریع در راه آهن فردوس که مجوز کمیسیون 215 آن اخذ شده و امسال نیز در ردیف 19 بودجه درج شده و مطالعات آن با هزینه بخش خصوصی ( شرکت مدیریت توسعه و عمران فردوس) انجام شده اما همچنان بلاتکلیف است ...

2) تسریع در تکمیل بیمارستان جدیدشهرستان با توجه به فرسودگی بیمارستان فعلی فردوس و عبور میلیونها مسافر و زائرامام هشتم(ع) ازاین شهرستان که بخش عمده ای از هزینه های این بیمارستان نیز توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

3) ارتقاء دانشکده پیراپزشکی و بهداشت ،دانشکده فنی و مهندسی

4) و در نهایت تکمیل کمربندی باغشهر اسلامیه

هیات اعزامی شهرستان فردوس همچنین این توفیق را داشته اند که با دکتر علوی وزیر اطلاعات (نماینده ویژه هیئت دولت در فردوس در سفر استانی رییس جمهوری به خراسان جنوبی در سال قبل) ملاقات کنند و با یادآوری مسائل و مشکلاتی که نماینده ویژه دولت درفردوس از نزدیک در سفر به شهر تاریخی تون ( فردوس) مشاهده نموده اند از ایشان هم قول پیگیری بگیرندکه دکتر علوی نیز در مباحث کلان مانند مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان وعده پیگیری مجدانه داده اند.

امید است که این قول و وعده ها هر چه زودتر به همت دستگاه های نظارتی و اجرایی به منصه ظهور برسد و تا قبل از شروع دور جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ آثار این پیگیری ها نمایان شود و امیدهای مردم منتظر، به بار بنشیند ....

اما اولویت های بسیاری هم بر جا مانده که احتمالا فرصت طرح موضوع نبوده است و اهم آنها مشکل کم آبی و بی آبی قریب الوقوع است ... موضوعی که همه ی شهرستانهای حاشیه کویر بطور جدی نگران و پیگیر آن هستند و چنانچه در چاره جویی برای این معضل جدی غفلت شود، به زودی باید همه ی آنچه برای توسعه بیشتر در این شهرستان و سایر شهرهای استان هزینه شده است رها شود و مردم به جاهای دیگری که از نعمت آب کافی برخوردارند کوچ داده شوند.

پروفسور پرویز کردوانی، پدر ٨٣ساله علم کویر‌شناسی ایران، در نشست‌های مختلف، بارها در مورد تبدیل کشور به بیابانی بزرگ بر اثر بی آبی ناشی از خشک سالی های پیاپی، عمیق‌ترشدن عمق چاه‌های آب، متروکه‌شدن روستاها و شهرها و نابودی استان‌ها حتی با انتقال آب، و تشدید معضل ریزگردها هشدار داده و گفته است که کسی باور نمی‌کند آب نیست...

او تاکید دارد: باور کنید که کشور با بحران کم‌آبی مواجه است. نشانه‌های آن در گوشه‌وکنار کشور باخالی از سکنه‌‌شدن روستاها و مهاجرت به شهرها قابل مشاهده است ، شرایط ما هر روز در حال بدترشدن است و مسئولان فقط شعار صرفه‌جویی می دهند.

بیایید باور کنیم که کره زمین در حال گرم‌شدن است و به دنبال آن بارندگی مناطق خشک، کمتر و مناطق پربارش، بیشتر می‌شود؛ بنابراین تعادل چرخه کره زمین در حال از بین رفتن است ... باید به مردم صادقانه گفته شود که به امید بارندگی نباشند و توجه داشته باشیم که سطح آب در جهرم ٥٧٠ متر، در رفسنجان ٤٥٠ متر و در شهریار ٣٠٠ متر پایین رفته است؛ چرخه طبیعت با بی توجهی ها و اقدامات نابجا نامتعادل شده است. حدود یک‌سال‌ونیم است که هشدارها در مورد وضعیت بحرانی آب بیشتر شده است، اما بحران آب خیلی زودتر از این زمان آغاز شده و اکنون واقعا آب نیست و بسیاری از تالاب‌ها و چاه‌ها خشک شده‌اند و یا در حال خشک شدن هستند .

با همه ی این هشدارهای عالمانه پیرمقام طبیعت شناس مان، واجب است قبل از این که خیلی دیر شود به فکر چاره کار باشیم و مجلس و دولت و ائمه جمعه و جماعات و بخش خصوصی و همه ی دلسوزان کشور و نظام را بسیج کنیم تا قبل از هر اقدامی به فکر چاره کار برای حفظ آب های موجود و تدارک آب های لازم برای شهرستان پر استعداد فردوس و شهرهای اطراف و کل استان باشیم و در عین حال بهره برداری از فاضلاب ها را رها کنیم که این بهره برداری خود خطای جبران ناپذیری است ...

وجود فاضلاب ها برای حفظ مخازن زیر زمینی آب، و جلوگیری از فرو افتادن آب انباره های زیر زمینی ساخت طبیعت خدا لازم است و هشدار جدی تر این که اگر این آبها ( فاضلاب های نفوذی به انباره های زیر زمینی ) را هم برداشته و مصرف کنیم، با جمع آوری و تبخیر فاضلاب ها، ( کار خطایی که در اغلب شهرهای کویری هم متاسفانه با الگوبرداری از شهرهای غرقاب شده مثل تهران و اصفهان و ... با شتاب در حال انجام است ) دیگر باید مطمئن شد که متاسفانه با فرو افتادن انباره های زیر زمینی چنانچه بارشی هم داشته باشیم دیگر هیچ اباره ای برای ذخیره در عمق زمین موجود نخواهد بود و تمام نسل های بعدی از نعمت الهی آب باران هم که می توانست روزگارانی در سفره های زیر زمینی انبار شود،محروم خواهند شد. امیدوارم بیدار شویم تا فرصت ها را از دست نداده ایم.

ما از دیدار مسئولان و دولتمردان،نتایج بیشتری انتظار داریم ...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
با سلام متن فوق با توجه به کمبودهای شدیدی که در بخش آب کشور را تهدید میکند عالی بود. اما به نظر حقیر با تجربه اندکی که در این چند سال کسب کرده ام وقتی مسئولی گفت پیگیری میکنم یعنی اینکه فعلا هیچی. در چنین مواقعی و دیدارهایی باید طرف مقابل چانه زنی بیشتری برای رسیدن به اهداف خود انجام دهد. در دیدار مسئولین فردوس نیز با رئیس مجلس و وزیر اطلاعات حال که دکتر لاریجانی نامه به وزارتخانه ها نوشته اینجا باید نماینده محترم هر هفته موضوعات را پیگیری کند ببیند نامه های ارسال رئیس مجلس به نتیجه ای خواهد رسید یا نه . به نظر من در این دوره و زمانه مسئولی پیگیر باشد ولی با مدرک دیپلم به مراتب بهتر است از مسئولی که فوق دکترا داشته باشد ولی پیگیر نباشد. همه چیز امروز به پیگیری ختم میشود در خصوص این دیدار هم حال باید مسولین بخصوص نماینده محترم که در مرکز کشور وزرا از حرفش حساب میبرند باید پیگیر نامه های دکتر لاریجانی باشد . تحقق خواسته های مردم و کم شدن مشکلات مردم مساوی است با پیگیری پیگیری پیگیری والسلام . از یادداشت هم کمال تشکر را دارم که بخاط مردم فردوس دست به قلم شدید عمرتان پربرکت و سایه اتان مستدام باد.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار