وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت تدبیر و امید با مردم صادق است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یازدهم به مردم واقعا اعتقاد دارد و تلاش می کند با مردم صادقانه صحبت کند. به گزارش تابناک اردبیل، علی ربیعی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز اردبیل افزود: زمانی گزارش هایی از کارهای انجام نشده ارائه می دادند اما این دولت سیاستی در پیش گرفته که بر مبنای آن به مردم آمار دروغ نخواهد داد.
کد خبر: ۸۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 29 August 2015

به گزارش تابناک اردبیل، علی ربیعی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز اردبیل افزود: زمانی گزارش هایی از کارهای انجام نشده ارائه می دادند اما این دولت سیاستی در پیش گرفته که بر مبنای آن به مردم آمار دروغ نخواهد داد.

وی یکی از خصلت های دولت اعتدال را این دانست که فعالیت های نادرستی که در کوتاه مدت خوشایند افکار عمومی و در بلند به ضرر کشور باشد را فدای منافع بلند مدت نکند و تلاش دارد کار کارشناسی و عمیق را در سرلوحه برنامه ها قرار داده و حتی یک ریال هم هدر ندهد.

او گفت: در دو سال گذشته برای جامه عمل پوشاندن به وعده های دوران پیش از انتخابات حرکت کردیم و از جمله در حوزه سیاست خارجی تلاش شد وعده دکتر روحانی مبنی برچرخیدن سانتریفیوژها در کنار چرخ اقتصاد محقق شود.

او اظهار کرد: تیم دیپلماسی توانست حقوق هسته ای ملت ایران را احیا کند و روزگاری که متبکران می گفتند از یک مدیر میانی بالاتر حق ورود به مذاکره با ایران را ندارد سپری شد.

ربیعی افزود: آنهایی که در این زمینه نگرانند باید بدانند که این کار با هوشمندی و سرافرازی صورت گرفته و امروز رفع تحریم نه تنها برای حل مشکلات اقتصادی انجام شد بلکه جایگاه و منزلت سیاسی ایران در عرصه بین المللی را ارتقا داد.

وی تاکید کرد: افتخار استیفای حق هسته ای نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران دستاوردی مهم تلقی می شود که همه کشورهای در حال توسعه از این افتخار بهره مند خواهند شد.

عضو شورای عالی اشتغال در ادامه به سیاست های اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر ارزش پول ملی کاهش یافت و حتی مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر خود با هیات دولت بر دو رقمی شدن نرخ تورم تاکید داشتند که در این زمینه دولت کنترل نرخ تورم را در دستور کار قرار داد.

ربیعی افزود: پیش تر شرایط طوری بود که ارزش 10 هزار ریال یک شبه به شش هزار و 500 ریال رسید اما با سیاست های دولت تدبیر و امید از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری شد و امسال نیز به طور حتم تورم به زیر 13 درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد: نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته به سه درصد رسید و با توجه به میزان بیکاری موجود باید این میزان را به هشت درصد برسانیم چرا که هر یک درصد رشد برابر با 100 هزار شغل است.

وی اضافه کرد: قطار توسعه اقتصادی کشور در ریل خود قرار گرفته و امیدواریم هر سال رشد بیشتری را شاهد باشیم.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به فعالیت های رفاهی منسجم به جای صدقه دادن در دو سال گذشته اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در این مدت تلاش کرد به طور هدفمند با حفظ کرامت مردم نیازهای لایه های پایین جامعه را برطرف کند و از جمله برای مبارزه با فقر غذایی سالانه چهار نوبت تامین امنیت غذایی بخشیدیم.

او افزود: لایحه های پایین جامعه مانند زنان سرپرست خانوار و معلولان نمی توانستند از فرصت های برابر برخودار شوند که در این زمینه غربالگری بیماری ها دنبال و آزمایش های ژنتیک با هزینه دولت الزامی شد.

ربیعی اظهار کرد: در قالب سیاست های سلامت دولت یازدهم بیش از 10 میلیون نفر زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند که بخش قابل توجهی از آنها حاشیه نشینان بودند.

وی گفت: همچنین به جای برنامه بی هدف هدفمندی، برنامه ای هدفمند را اجرا کردیم و بیماران خاص و صعب العلاج را زیر پوشش بیمه ای قرار دادیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: استان اردبیل در تقویت هویت ملی و دینی ایران نقش برجسته ای داشته و شاعران ، علما و دولتمردان با کفایتی را به کشور معرفی کرده و از این رو شایسته توجهی بیش از این است و باید جایگاه اردبیل در بین سایر استان ارتقا یابد.

وی افزود: این منطقه در زمینه گردشگری ، کشاورزی ، باغداری و صنعت ظرفیت های خوبی دارد که با سیاست های دولت و حمایت های نمایندگان در کنار سرمایه های اجتماعی موجود در استان باید از آنها به خوبی بهره برداری شود.

ربیعی گفت: برای حرکت در مسیر توسعه باید کانون های کارآفرینی استان تشکیل شود تا با همه توان امور به پیش برود و افزود: در این زمینه طرح تکاپو در استان اردبیل اجرا می شود تا در قالب آن افراد مستعد شناسایی شده و پس از آموزش بتوانند به اشتغال پایدار برسند و جهشی در بخش اشتغال استان رقم بخورد.

عضو شورای عالی اشتغال ادامه داد: یکی از مشکلات پیش روی اشتغال در استان اردبیل پایین بودن سطح مهارت نیروی انسانی است که البته مطالعاتی نیز شده و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور سه روز در این استان حضور یافت.

وی افزود: برای رفع این معضل تعدادی از مشاغل که در این استان می توانند موثر باشند با کمک فنی و حرفه ای آموزش داده خواهد شد که از جمله آنها نانو ، باغداری ، کشاورزی ، تولید سیب زمینی ، پرورش کرم ابریشم ، قارچ و عسل است.

ربیعی همچنین اظهار کرد: با توجه به محرومیتی که در جنوب این استان داریم تلاش می کنیم با کمک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در آن منطقه یکی از صنایع مرتبط با سیمان را راه اندازی و همچنین در یکی از شهرستان های اردبیل و سرعین پروژه احداث هتل را در دستور کار قرار دهیم.

او در ادامه تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در این استان تاکنون برنامه هایی اجرا کرده که در رفع محرومیت از این استان موثر می باشد از جمله با توجه به بحران آبی که در آینده کشور با آن روبرو خواهد بود، دولت در زمینه توسعه زیرساخت های آبی سرمایه گذاری های مناسبی انجام داده است.

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: هم اکنون دو هزار و 500 خانوار در استان اردبیل از نعمت گاز بی بهره هستند که تلاش خواهد شد تا پایان سال 1396 بیش از 95 درصد روستاییان از این نعمت برخوردار شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار