آموزشهاي شهروندي؛راهبرد شهرداری

رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: راهبرد حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال 94 عمق بخشی به آموزشهاي شهروندي و فرهنگ جهاد و شهادت است.
کد خبر: ۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ 26 February 2015

به گزارش "همدان نیوز" : علي رضايي در جلسه كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا كه پيرامون بررسي بودجه 94 حوزه معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: عمق بخشي به برنامه ها اثرگذاري بسياري را به دنبال دارد و در آموزشهاي شهروندي بايد اين موضوع مورد توجه واقع شود.

رضايي برگزاري اردوهاي شهروندي را يكي از راهكارهاي عمق بخشي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و اظهار كرد: باغ موزه دفاع مقدس همدان يكي از سرمايه گذاريهاي ارزشمندي است كه مهمترين اثربخشي را در حوزه ترويج فرهنگ ايثتار و شهادت دارد.

وي با بيان اينكه آموزشهاي شهروندي در دراز مدت نتيجه بخش خواهد بود افزود: بهره گيري از ظرفيت هاي آموزش و پرورش و آموزش بانوان در حوزه برجسته اي است كه در اثربخشي آموزشهاي شهروندي بسيار پاسخگو خواهد بود.

رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا با تاكيد بر اينكه نبايد به معاونت فرهنگي و اجتماعي ديدگاه درآمدي داشت، گفت: برنامه هاي اين حوزه همانند ديگر حوزه هاي شهرداري بايد مود توجه ويژه قرار گيرد.

رييس شوراي اسلامي شهر همدان هم با بيان اينكه در آموزشهاي شهروندي بايد به نقش تربيتي توجه كرد، گفت : در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد بنيادي و زيربنايي در ابعاد مختلف تربيتي وارد شد.

علي اكبر نظري بهره گيري از نظرات كارشناسان در امور تربيتي را مهم دانست و افزود: با توجه به اينكه شورا  سياستهاي كلي را در قالب 36 مورد به شهرداري اعلام كرده است بر اين اساس شهرداري بايد آنها را راهبردي كند.

رضا غلامي خجسته عضو هيئت رييسه شوراي اسلامي شهر همدان نيز با اشاره به اينكه كارهاي فرهنگي نياز به هزينه دارد، گفت: هزينه در اين حوزه ها نوعي سرمايه گذاري است.

خجسته با اشاره به مشكلات و محدوديت هاي مالي حوزه معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري همدان، اظهار كرد: لازم است در حوزه سخت افزاري اجراي پروژه هاي نيمه تمام در اولويت كارها قرار گيرد.

در ادامه جلسه محمد علي پرزاد عضو شوراي اسلامي شهر همدان بر برگزاري اردوهاي زيارتي و استمر اين اردوها در طول سال براي فصل جديد ضروري دانست و اظهار كرد : اينگونه برنامه ها در بلند مدت برنامه هاي آموزش شهروندي اثرات بالايي را در جامعه دارد.

ابراهيم مولوي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز با بيان اينكه مشاركت شهروندان در اجراي برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي اثرات بالايي را به دنبال دارد، گفت: در هر برنامه اي كه با مشاركت شهروندان مواجه بوده موفقيت ها و اهداف حاصل شده است.

مولوي با اشاره به معضلات اجتماعي و جنگ نرم دشمنان بر عليه ايران اسلامي اظهار كرد: برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي را بايد با محوريت مردم ، پايگاههاي مقاومت بسيج، هيات امناي مساجد و هيات هاي مذهبي پيش برد و در اين راستا از نظرات كارشناسان و متخصصين نيز بايد بهره گرفت.

وي صرف هزينه در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي را نوعي سرمايه گذاري بلند مدت دانست و افزود: چنانچه برنامه ها و اقدامات عمقي صورت پذيرد هزينه ها هدر نرفته و بلكه نتايج مثبت و ماندگاري براي نسل جديد و آينده به دنبال خواهد داشت.

سيد احمد حسني حلم نايب رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان نيز استفاده از روشهاي مختلف در آموزشهاي شهروندي را ضروري دانست و گفت : در مسايل فرهنگي و تربيتي و آموزشهاي شهروندي بايد از امكانات روز از جمله فضاي رسانه بویژه فضای مجازي و شبكه هاي اجتماعي به نحو درستي بهره گرفت.

 در ادامه رييس مركز مطالعات و پژوهش هاي شورا برساماندهي برگزاري يادواره هاي شهدا تاكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه تمامي شهداء معزز جايگاه بالا و ارزشمندي دارند، لذا برگزاري يادواره ها بايد يكسان سازي شود و براي شهدايي كه تاكنون يادواره برگزار نشده نیز این برنامه ها برگزار شود.

نرگس نورا.. زاده با بيان اينكه در برنامه هاي يادواره هاي شهداء بايد تمامي اقشار حضور داشته و شركت كنند افزود: در راستاي اثرگذاري بيشتر و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بايد مراسم عمومي برگزار شود.

در ادامه جلسه محمدرضا بياناتي معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري همدان گزارشي از برنامه تدوين شده بودجه 94 این معاونت ارائه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار