هفته وحدت از برکات نظام اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هفته وحدت از برکات نظام اسلامی و راهبرد اصلی مسلمانان در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان اسلام از همبستگی و اتحاد نشات می‌گیرد
کد خبر: ۷۹۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 10 November 2019

هفته وحدت از برکات نظام اسلامی است

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز یکشنبه در محفل شعرخوانی آیینی و مقاومت شعرای استان مرکزی افزود: هفته وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است و پیام آن برادری و اتحاد مسلمانان است تا با ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می‌آید.

امام جمعه اراک اضافه کرد: قرآن و سنت نبوی (ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و مذاهب اسلامی باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله امورشان را پی بگیرند.

آیت‌الله دری نجف آبادی عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد و گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: استان مرکزی مهد فرهیختگان و مشاهیر است و شعرا و فعالان ادبی این خطه باید خود را پرچمدار فرهنگ و اصالت استان مرکزی بدانند و برای حفظ نام و آوازه این سرزمین در آسمان شعر و ادب ایران زمین بدرخشند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: ادبیات آیینی از نظر ساختار لفظی و نمای بیرونی و به کارگرفتن انواع سبک‌ها، شگرد‌های هنری و آرایه‌های لفظی و معنوی، تفاوتی با سایر ادبیات رایج در زبان فارسی ندارد و آنچه ادب آیینی را متمایز می‌سازد، شاکله معنوی و بار محتوایی آن است و به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تلاش شعر و سروده‌های آیینی بیان نگرش ساده از وقایع تاریخی است که این بار در قالب شعر به مخاطبان ارایه می‌شود و شعرای استان مرکزی در این حوزه سرآمد دیگر استان‌های کشور هستند.

در این آیین از شعرای برتر استان مرکزی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار