فرماندار پارس آباد خبر داد؛

آزادسازی 150هکتار از اراضی ساحل ارس

فرماندار پارس آباد گفت: با اجرای طرح ساحل بندی ارس تاکنون حدود 150 هکتار از اراضی ساحلی این شهرستان که بر اثر پیشروی رودخانه مرزی ارس از دسترس خارج شده بود آزاد سازی شده است.
کد خبر: ۷۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 18 August 2015

 به گزارش ایرنا، مهدی احمدی در نشستی با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، اجرای طرح ساحل بندی ارس را در صیانت و جلوگیری از تخریب جنگل های حاشیه ارس موثر دانست و ادامه داد: پیش بینی می شود با تکمیل این طرح بیش از 350 هکتار از اراضی سازی شود.
فرماندار پارس آباد از تشکیل ستاد واگذاری اراضی دشت فتحعلی با حضور مسئولان دستگاه های مرتبط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باید اراضی قابل واگذاری به بهره برداران بر اساس تعداد دام، نظام بهره برداری و عدالت و قانون تحویل افراد واجد شرایط شود.
مهدی احمدی افزود: عشایر منطقه از صدها سال پیش در مناطق عشایری و بر اساس پروانه های مرتعداری به کار و فعالیت و زندگی مشغول هستند لذا نباید هیچ حق و حقوق از آنان ضایع شود.
فرماندار پارس آباد از برداشت بیش از 800 تن کوبر-هندوانه ابوجهل- از مراتع شهرستان پارس آباد در سال های اخیر و صدور آن خارج از کشور خبر داد و گفت: در این مدت، بهره برداران در جمع آوری و برداشت این گیاه دارویی خودرو هیچ مبلغی بابت حقوق دولتی پرداخت نکرده اند ولی از امسال برای اولین بار حقوق دولتی توسط منابع طبیعی از بهره برداران اخذ شده است.
شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد منابع طبیعی در خصوص اجرای طرح ممیزی مراتع گفت: اجرای طرح ممیزی نقش مهمی در تعیین حدود و ثغور روستا ها و قشلاقات و جلوگیری از اختلافات در اراضی مرتعی دارد.
وی با بیان اینکه ساختمان جدید اداره منابع طبیعی پارس آباد اخیراً افتتاح شده است، خواستار تصویب و تخصیص اعتبار ویژه برای تجهیز این اداره شد.
پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل و کناره های رود ارس واقع است.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار