امنیت زیربنای توسعه و پیشرفت جوامع است

کد خبر: ۷۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 16 August 2015

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی گفت : امنیت زیربنای توسعه و پیشرفت جوامع است.
[امنیت زیربنای توسعه و پیشرفت جوامع است]

سید جلال سید محمدی با اشاره به اینکه شناخت تهدیدها و فرصت ها و آسیب شناسی جامعه و برقراری امنیت پایدار در جامعه از اهداف مهم کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان است ، گفت : جان ، مال ، اعتقادات و ارزش ها و باورهای دینی در امنیت اجتماعی پایدار مورد تهدید قرار نمی گیرند و با تأمین رفاه عمومی و آرامش در جامعه برقرار می شوند.
وی با بیان اینکه امنیت برای جوامع بشری امری حیاتی و ضروری ترین نیاز برای شهروندان است اظهار داشت : توسعه و پیشرفت جوامع نیز به وجود امنیت وابسته است و این عامل ارتباط مستقیم با رضایتمندی مردم دارد.
سید محمدی ادامه داد : مردم در برقراری انضباط اجتماعی زمینه توسعه اجتماعی جامعه را فراهم می کنند که در این راستا نقش خانواده ، نهادهای آموزشی و رسانه ها موثر است.
وی اظهار کرد : تلاش برای ارتقای امنیت اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با مقوله های رفاه ، سلامت و توسعه اجتماعی دارد و اخلال در آن موجب ضرر و زیان همگانی می شود و وجود احساس امنیت نیز موضوعی جدی و ضروری است و این کمیسیون باید برای پر رنگی بیشتر آن در جامعه تلاش کند.
معاون فرماندار تالش با بیان اینکه دستگاه های اجرایی ناهنجاری های مربوط به حوزه خود را شناسایی کرده و برای اولویت بندی و ارائه راهکارهای عملیاتی کاهش آن به این کمیسیون برنامه ریزی و تلاش کنند گفت : وجود ناهنجاری های اجتماعی خدشه به روح و روان مردم وارد می کند بنابراین شناخت و معرفی مصادیق آن به جامعه ضروری است.
وی افزود : متاسفانه امروز معضل اعتیاد و طلاق به عنوان چالش بزرگ پیش روی جامعه ما و خانواده ها قرار دارد که سهم بسزایی در چالش های اجتماعی در شهرستان را به خود اختصاص داده که باید از روند رو به گسترش آن ، جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد : باید تلاش کنیم با عزمی ملی و ارائه آموزش های لازم و احیای ارزش های دینی و مذهبی و اخلاقی در جامعه ، نسبت به رفع نگرانی های اجتماعی اقدام کنیم.
سید محمدی با اشاره به اینکه اعضای این کمیسیون بایستی حضوری فعال و کارآمد و پژوهش محور در جلسات داشته باشند گفت : اعضا باید برای ارائه راهکارهای مطلوب و عملی در جلسات ، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
سید محمدی یاد آور شد : مهم ترین مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد و برای مقابله و برطرف کردن آن باید راهکارهای مناسب و مطلوبی ارائه شود.
سید محمدی در پایان برخوردهای خشن اجتماعی در جامعه ، ایجاد یأس و نا امیدی ، اعتیاد ، پیامدهای استفاده نامطلوب از ماهواره و عواقب روحی و روانی آن و نیز نزاع های دسته جمعی را از دیگر مشکلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار