گنجوي:

آينده اصفهان در خطر است

تابناک: مشاور تشكل فراگير توليد و تجارت در اصفهان گفت: آينده اصفهان در خطر است چرا كه توسعه ناپايدار صنعت در اين استان با اقليم آن هماهنگي ندارد.
کد خبر: ۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا گنجوي بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست تشكل فراگير توليد و تجارت در جمع خبرنگاران، اظهاركرد: توسعه پايدار، توجه به موضوع توليد و تقاضا، اهميت به ساختارتشكيلاتي اتاق بازرگاني و ... از اهدافي است كه براي آينده تدوين كرده‌ايم.

وي با بيان اينكه آينده اصفهان در خطر است، تصريح‌كرد: توسعه ناپايدار صنعت در اين استان با اقليم آن هماهنگي ندارد و موجب آلودگي هوا و زيان به منابع آب شده است كه تا 10 سال بعد بايد به سوي گردشگري و خدمات تغير مسير دهيم.

اين مشاور امور تجارت در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اتاق بازرگاني مادر تشكل‌هاي اقتصادي است، گفت: قانون اتاق‌هاي بازرگاني 86 درصد نقش اين نهاد را به سمت امور تشكيلاتي و اجرايي و 14 درصد در زمينه مشورتي تعيين كرده است، اما در حال حاضر كار اتاق‌هاي بازرگاني فقط مشورت دادن شده است.

گنجوي ادامه داد: دركشورهاي در حال توسعه 80 درصد برنامه اتاق‌هاي بازرگاني در مرحله اجرايي و رونق بخشيدن به تجارت است، چرا كه اين نهاد در آن ممالك حكم بازيگر و مجري اقتصادي را دارد نه تماشاچي.

وي يادآور شد: متاسفانه در حوضه‌هاي مشورتي نيز موفقيت خوبي نداريم، براي نمونه در اتاق بازرگاني اصفهان تنها كمتر از 30 درصد مشاوره‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

مشاور تشكل فراگير توليد و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا، درباره علل ممانعت‌هاي دولتي و مشكلات دروني در عدم اجرايي شدن فعاليت اتا‌ق‌ها، اظهاركرد: در اين نهاد اقتصادي- مردمي بايد تفكري ايجاد شود كه دولت را به سمت خود بكشاند نه اينكه خود به سمت لابي گري با دولت برود و افراد سياسي را وارد مجموعه خود كند.

وي تصريح‌كرد: اتاق‌هاي بازرگاني بايد تلاش كنند تا مشتري و تقاضاي بازار را به صنعتگر و توليد كننده معرفي كنند تا چرخ اقتصاد فعال تر شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار