برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر

کد خبر: ۷۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 04 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ؛ با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین قلی پور ، مهندس حسن زاده فرماندار محترم ،محمودی معاون فرماندار ، محمد فوقی مسئول دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ، یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر و جمعی از اعضای محترم ؛ در دفتر امام جمعه شهرستان بابلسر ، برگزار شد .

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ؛ با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین قلی پور ، مهندس حسن زاده فرماندار محترم ،محمودی معاون فرماندار ، محمد فوقی مسئول دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ، یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فره

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد .

نخست آقای قدرت اله یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ضمن قدردانی از میزبانی دفتر امام جمعه محترم بابلسر و خیر مقدم گویی به اعضای محترم شورا بر اهداف و برنامه های پیشرو در این اداره اشاره و گزارشی از جلسات قبل شورا و کارگروه ها ارائه و دستور کار جلسه را برای اعضای محترم قرائت نمودند. سپس خارج از دستور جلسه طرح ایجاد " بازار یا گذرگاه فرهنگ و هنر شهرستان " را به طور مبسوط توضیح دادند و عنوان نمودند که اصولاً در همه کشورها و ملل دنیا ، آثار و ابنیه فرهنگی و هنری هر شهر و اقلیمی به عنوان هویت و اصالت آنان به حساب آمده و یک سرمایه اجتماعی تلقی می شود. بنابراین ما برآنیم تا با همکاری همه دستگاههای فرهنگی و به ویژه با کمک و مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر بوستان یا پارکی در یک نقطه مرکزی و استراتژیک شهر و یا خیابان و محله ای را برای عرضه و فروش آثار اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اختصاص دهیم تا بتوانند در آنجا به خلق آثار و ارائه تولیدات هنری پرداخته و علاقه مندان و آحاد مردم نیز ضمن بازدید از این مکان مبادرت به خرید آثار هنری نیز بنمایند. قدر مسلم این کار در شرایط اقتصادی فعلی و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال رونق تولید مزین شده اولاً باعث شور و نشاط اجتماعی و در ثانی موجب رونق اقتصاد فرهنگ و هنر به ویژه بهبود معیشت هنرمندان صاحبان آثار خواهد شد. آنگاه درخصوص برگزاری سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ١٥ خرداد ١٣٤٢ توضیحاتی داده و در ادامه به موضوع بسیار مهم طرح های سالمسازی دریا اشاره کردند و در این ارتباط برنامه های کامل کمیته فرهنگی و هنری طرح های دریا به ویژه برنامه های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را در تابستان پیش رو ارائه دادند.

آنگاه حضرت حجت الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه محترم و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورای فرهنگ عمومی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و قدردانی از حضور پرشور مردم شهرستان بابلسر در راهپیمایی روز قدس و تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ١٥ خرداد، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بار دیگر موجب یاس و نامیدی دشمنان اسلام و انقلاب شده است. امام جمعه بابلسر افزود: همه باید برای حفظ انقلاب و دستاوردها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند و روز قدس یکی از یادگار آن امام راحل(ره) است. رئیس شورای فرهنگ عمومی بابلسر با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) گفت: فضاسازی برای برگزاری این مراسم معنوی در دستور کار ادارات شهرستان قرار گیرد. حجت الاسلام قلی پور تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا یک برنامه بزرگ و در خور نام و شان امام خمینی(ره) با حضور پرشور آحاد مردم در سطح شهرستان برگزار شود. امام جمعه بابلسر با اشاره به آغاز طرح سالمسازی ساحل و لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ساحل گفت: طرح تذکر لسانی از جمله طرح های موفق بوده که باید با جدیت در ساحل اجرایی شود. رئیس شورای فرهنگ عمومی بابلسر افزود: برگزاری جلسات توجیهی برای دست اندرکاران طرح های ساماندهی ساحل و ایجاد مکان مناسب برای استقرار آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح ساحل شهرستان از دیگر مواردی است که باید در اولویت اقدامات طرح های سالمسازی ساحل قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار