طرف خارجی به ایران می آید؟!

وقتی این بار ظریف دبه کرده است!

تابناک:ششمین دوره مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا با قهرمانی تیم تأسیسات دریایی تهران به پایان رسید و شاگردان شمسایی توانستند، دومین جام خود را کسب کنند.
کد خبر: ۷۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲ 10 August 2015

ششمین دوره مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا با قهرمانی تیم تأسیسات دریایی تهران به پایان رسید و شاگردان شمسایی توانستند، دومین جام خود را کسب کنند. شاگردان شمسایی در این مسابقات بهترین بودند، این را همه تیم ها می گفتند، عملکرد خوبشان، با بازی روان و تکنیکی که داشتند به خوبی این موضوع را تأیید می کرد، اما نکته قابل توجه این بود که با وجود این عملکرد درخشان شمسایی و شاگردانش، افتخاری قولش را فراموش کرده و در حال مذاکره با خسوس است.

خسوس این روزها در ایران سردرگم است و نمی داند چه می گذرد، حتی نتوانسته بازی فینال را از جایگاه VVIP تماشا کند و این مسئله نیز سبب شده که به حالت قهر به جایگاه ویژه برود و بازی را در آنجا ببیند. عده ای اصلا با حضور وی در اصفهان مشکل داشتند و این مسئله را بی دلیل و اشتباه عنوان می کردند؛ افتخاری اما تأکید داشت این بهترین فرصت است که خسوس بازی تیم های حریف ایران در آسیا را ببیند و بهتر آن ها بشناسد.

داستان همه اعتراضات اما به جای دیگری بازمی گشت؛ به روزی که خسوس قراردادش با ایران تمام شد و در حالی که سردرگم بود و شرایطش مشخص نشده بود، ایران را ترک کرد و به کشورش رفت، وی حتی با چند کشور مثل پرتغال و ایتالیا نیز قرارداد بست تا به گفته افتخاری به آن ها فوتسال یاد بدهد! بعد از اینکه مشخص شد، خسوس به قطعیت به ایران باز نمی گردد، افتخاری، شمسایی را سرمربی تیم ملی معرفی کرد و شرط تحقق این مسئله را هم قهرمانی تأسیسات در بازی های آسیایی اعلام کرد.

همه چیز در حال تحقق بود که به یکباره روز دیدار تأسیسات با نماینده ژاپن، افتخاری، خسوس را به اصفهان آورد تا با وی در این شهر مذاکراتش را ادامه دهد. این مسئله به شدت مورد اعتراض شمسایی و برخی شاگردانش مثل مصطفی نظری قرار گرفت و آن ها تأکید کردند ما امروز از خودی خوردیم!

با این وجود افتخاری که حالا به قول خودش ظریفی شده بود و مذاکره می کرد، این بار دبه کرده بود و برخلاف گفته قبلی اش در جمع خبرنگاران اصفهانی عنوان کرده بود که ما گفته بودیم اگر قرار باشد، مربی ایرانی به تیم ملی برود، شمسایی مربی می شود، اگر قرار باشد خسوس برگردد که ما به سراغ خسوس می رویم!

ظریف فوتسال ایران، معتقد است میادین بزرگ خارجی مثل جام جهانی نیاز به مربیان بزرگ دارد نه فردی مثل شمسایی که با حضور خسوس در ورزشگاه به هم ریخته است…

البته اعتقاد افراد بسیاری هم بر این است که شاید شمسایی مربی بزرگی نباشد، اما وی بارها در میادین مختلف جهانی به همه نشان داده که عملکردش قابل دفاع است اما برعکس حریف اسپانیایی وی که لقب پروفسور فوتسال را هم به یدک می کشد، هنوز نتوانسته افتخار دندان گیری برای ایران کسب کند و این مسئله سبب انتقادات بسیاری به وی شده است.

نکته قابل توجه دیگری که افتخاری به خوبی به آن اشاره کرده، این است که اگر شمسایی در این شرایط سرمربی تیم ملی شد و نتیجه نگرفت وضعیت او چیست؟ آیا بلایی که سر صانعی آمد و وی را از فوتسال کشور کنار زد بر سر شمسایی هم می آید!

شرایط امروز فوتسال پر از ابهام است، اما بازهم نکته قابل توجه این است که شمسایی در آزمون افتخاری قبول شده و این بار ظریف است که برای بازگشت شمسایی به تیم ملی دبه کرده است!

یادداشت: امیرحسین تاجمیرریاحی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار