مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

وجود حوزه های علمیه ظرفیتی عظیم برای استان قم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم وجود حوزه های علمیه در قم را ظرفیتی عظیم برای این استان برشمرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از این امتیاز و ظرفیت بزرگ در برنامه های خود استفاده کنند.
کد خبر: ۷۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 09 August 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عباس دانشی در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، فعالیت های قرآنی را مایه آبروی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: در مجموعه کانون های مساجد قم باید به شکل پررنگ تری به فعالیت های قرآنی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها در مساجد جمهوری اسلامی ایران با وجود چهره های رشد یافته در این مساجد باید نقش گسترده تری را ایفا کنند، تصریح کرد: پایه های این ظرفیت ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد بنیان گذاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه در فعالیت ها به کیفیت بیش از کمیت باید توجه کرد، عنوان کرد: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیلاتی ترین نهاد، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که در چشم انداز برنامه های خود همواره به کیفیت نگاه ویژه ای داشته اند.

حجت‌الاسلام دانشی، وجود حوزه های علمیه در قم را ظرفیتی عظیم برای این استان برشمرد و اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از این امتیاز و ظرفیت بزرگ در برنامه های خود استفاده کنند.
این مسئول فرهنگی استان، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر با دبیرخانه کانون های مساجد قم، ابراز داشت: بنده در طول خدمتم برای پیشبرد فعالیت ها، همگرایی دستگاه های فرهنگی را اصلی مهم دانسته و همواره مدنظر داشته ام.

وی در خصوص چشم انداز فعالیت های خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در این اداره کل به فعالیت های فرهنگی قرآنی و همچنین قرار دادن ظرفیت های هنری همچون تئاتر، تعزیه، هنرهای تجسمی و... در خدمت دین و معنویت، نگاه ویژه ای خواهم داشت.

در ابتدای این دیدار، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در سخنانی ضمن بیان گزارشی کوتاه از فعالیت های خود، اظهار داشت: بنده در طول هفت سال خدمتم در این نهاد، همواره سعی بر رفع ضعف ها داشته و با استفاده از طرح های نوین به جایی رسیدیم که در حال حاضر قم الگویی برای سایر استان ها شده است.

حجت الاسلام روحانی از فعالیت 500 کانون فرهنگی هنری در مساجد قم خبر داد و افزود: از این تعداد 360 کانون تحت پوشش ستاد عالی کانون های مساجد کشور هستند که به جهت تفکیک کانون خواهران از برادران، 140 کانون خواهران توسط خود دبیرخانه قم حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه برنامه ها و طرح های کانون های مساجد قم عموما با عقد تفاهم نامه با دبیرخانه اجرایی می شود، اضافه کرد: کانون مساجد باید به دور از سیاست بوده و تمرکزش بر روی فعالیت های فرهنگی هنری باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار