لزوم ارائه تسهیلات بانک‌ها بر اساس لایحه حمایت از تولید

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک‌های عامل بر اساس لایحه حمایت از تولید که به تأیید مجلس و دولت رسیده است، تسهیلات خود را پرداخت کنند.
کد خبر: ۷۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 05 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم تا کمیته بررسی حمایت از تولید در استان اردبیل شکل بگیرد تا بر اساس مصوبه مجلس و دولت هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صحیح در این حوزه به انجام برسد.

وی افزود:‌ بر اساس این لایحه که در مجلس نیز تصویب شده است و ابلاغ مواد قانونی باید در مورد استمهال بدهی‌های و تقسیط مجدد آنها بر اساس ظرفیت تولیدی واحدها فکری اساسی شود تا حمایت واقعی از تولید‌کنندگان به انجام برسد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران یادآور شد:‌ سیستم پرداخت تسهیلات بانکی نیز باید بر همین محور انجام شود تا سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی با کمترین موانع و مشکلات در این عرصه با دلگرمی حضور پیدا کنند.

پیرموذن با قدردانی از مدیران بانک صادرات و سپه در پرداخت تسهیلات و ورود بانک ملی به این حوزه برای اولین بار بیان کرد:‌ به هیچ‌وجه پرداخت تسهیلات با نرخ سود 22 درصد نمی‌تواند محرک این بخش باشد.

این مسئول به توافق اخیر هسته‌ای و ورود هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به کشورمان و گشایش انجام شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: به رغم همه این تحولات همچنان بخش خصوصی نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی ندارد که این روند باید اصلاح شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: از 127 میلیارد تومان بودجه استان در سال 93 با گذشت 5 ماه از سال 94 هنوز بخشی از این منابع جذب و هزینه نشده در حالی که مسئولان قول داده‌اند در نیمه اول سال 50 درصد اعتبارات سال 94 را تزریق کنند.

پیرموذن تصریح کرد:‌ وزیر صنعت قول داده است تا به زودی در تامین نقدینگی و گشایش منابع اعتباری حوزه تولید و صنعت تحولی رخ داده و طی 10 روز آینده بخشی از این منابع جذب شود.

وی ضرورت حمایت از تولید را در قالب لوایح و مصوبات دولت و مجلس یادآور شد و افزود:‌ باید بر اساس این لایحه برای بدهی‌ معوق واحدهای تولیدی و صاحبان آن تدبیری درست اندیشیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار