بی‌احتیاطی کشور همسایه، گرمی را سوزاند

فرماندار شهرستان گرمی گفت: آتش‌سوزی مناطق مرزی ایران و آذربایجان در منطقه موران گرمی به دلیل بی‌احتیاطی رخ داده در کشور مقابل جمهوری آذربایجان بوده که به سرعت نیز حریق مهار شده است.
کد خبر: ۷۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 05 August 2015

میر علی رحیمی‌زاد دقایقی پیش در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را انجام دادیم تا شعله‌های آتشی که به مدت هفت ساعت در اراضی جمهوری آذربایجان و منطقه مرزی موران رخ داده بود را مهار کرده و نسبت به اطفای حریق اقدام کنیم.

وی با قدردانی از حضور به موقع نیروهای بسیجی، سپاهی، هنگ مرزی، آتش‌نشانی شهرهای مجاور، شرکت آب و فاضلاب روستایی،‌ راه و شهرسازی و ستاد بحران منطقه در مهار این حریق گسترده تصریح کرد: تلاشمان را انجام دادیم تا به هر شکل ممکن و به سرعت این حریق مهار شده و امکان غلبه بر این آتش‌سوزی گسترده فراهم آید.

فرماندار گرمی بیشترین قسمت آتش‌سوزی را متوجه اراضی آن سوی مرزها اعلام کرد و گفت: تنها چهار کیلومتر مربع از اراضی منطقه موران ما خسارت دیده که آن هم خسارت جزیی بوده و بیشتر متوجه اراضی بوده که برداشت محصول از آنها انجام شده است.

رحیمی‌زاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این حادثه هیچ خسارت جانی نداشتیم و خسارت مالی نیز متوجه زارعان منطقه نشده چرا که حریق در اراضی اتفاق افتاده که برداشت محصول در آنها انجام شده بود.

وی اهالی منطقه را به جلوگیری و ممانعت از آتش‌سوزی‌های مزارع خود فرا خواند و بیان کرد: نباید زارعان اراضی که از آنها برداشت محصول انجام شده با آتش زدن بخواهند زمینه کشت سریعتر را فراهم کنند که این امر اشتباهی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار